Les fires d’orientació on podràs conèixer els itineraris formatius

La millor manera d’escollir el teu futur acadèmic i professional, d’analitzar les alternatives possibles i d’assabentar-te de l’oferta que s’ofereix, a més de poder conèixer quins sectors tenen més demanda professional i poder així escollir el millor itinerari acadèmic, és visitant les diverses fires i salons educatius que es celebren al llarg d’aquest mes de març.

Per què anar a una fira o saló educatiu?

Podràs informar-te detalladament de l’oferta de formació professional i universitària, conèixer les sortides professionals i les competències adquirides, els itineraris o la continuïtat acadèmica, així com també els centres educatius, i els serveis que cada centre posa al teu abast.

I sinó sé què vull estudiar?

A les fires i salons educatius pots anar-hi per veure què s’ofereix, encara que no tinguis cap idea concreta, no et preocupis, als estands t’atendrem i t’explicarem tot el que vulguis saber per resoldre els teus dubtes, orientar-te segons les teves aptituds i interessos, i ajudar-te a encaminar el teu futur.

És important que preparis bé la visita i pensis quins dubtes vols resoldre, com per exemple: quants estudiants hi ha a cada classe, si es fan pràctiques i a on es fan, quin és l’índex d’inserció laboral, etc.

Tots els dubtes que puguis resoldre t’ajudaran en la presa de decisió futura.

A quines fires educatives puc anar?

• A la Fira Càpsula que es durà a terme l’11, 12 i 13 de març al Recinte Firal del sucre de Vic, on hi podràs trobar tota l’oferta de formació professional i batxillerat de la comarca d’Osona i també xerrades d’orientació acadèmica i professional, tallers, i activitats. Et recomanem la xerrada “Itinerari professional: del cicle formatiu al grau” que tindrà lloc a la sala Llotja a les 12h cada dia de la fira, i també que facis una volta per tots els estands que a més trobaràs organitzats per famílies professionals.
  • Després podràs visitar el Saló de l’Ensenyament que es durà a terme del 18 al 22 de març, al recinte firal de Plaça Espanya a Barcelona, allà trobaràs l’oferta de formació professional i formació universitària de tot Catalunya i podràs conèixer més a fons les característiques dels itineraris formatius i ajudar-te a prendre la teva decisió.
  • Finalment, del 31 de març al 2 d’abril es celebra la Fira Guia’t de Granollers, que es durà a terme a la Nau Dents de Serra de Roca Umbert on hi trobaràs l’oferta d’ensenyaments professionals que s’ofereixen a la comarca del Vallès Oriental. A la fira trobaràs xerrades, tallers i taules rodones que t’ajudaran a preparar el teu circuit formatiu. Et recomanem una sessió demostrativa que portaran a terme els estudiants del Campus Professional UVic-UCC sota el nom de “Tasta el màrqueting” el dia 1 d’abril a les 10:15h i també les sessions de “Presentació d’experiències de joves”.

I si amb tot això encara tinc dubtes?

Doncs et recomanem que visitis les instal·lacions dels centres i ens vinguis a veure el dia 28 de març!!