La formació professional és molt últil per qualificar-se i trobar feina

L’atur entre els graduats en formació professional està al voltant del 9% segons les últimes dades publicades, mentre que l’atur juvenil entre els 16 i els 24 anys ronda el 28,8%. Aquestes dades ens indiquen que disposar d’una titulació de formació professional sigui de grau mig o grau superior és una garantia per trobar feina.

La formació professional de grau superior ha esdevingut en els últims anys una molt bona alternativa per a la formació dels més joves un cop finalitzen el batxillerat, i vencent els antics recels preconcebuts de la FP.

La formació professional ofereix una formació molt adaptada a la realitat laboral, les pràctiques que s’hi duen a terme i la formació dual que alguns alumnes poden cursar esdevenen el millor camí per incorporar els joves al món laboral, i per preparar-los oportunament per a la realitat empresarial que es trobaran un cop entrin a treballar en una empresa.

La metodologia d’aprenentatge en aquesta tipologia d’estudis es basa sempre en la pràctica professional, en aprendre a fer, fet que millora la motivació del jove que no es veu obligat a memoritzar, sinó que adquireix competències tot desenvolupant projectes en què troba passió i motivació.

No s’ha de perdre de vista tampoc que un cop cursat un cicle formatiu de grau superior l’estudiant accedeix a la universitat on pot completar la seva formació i alhora s’estalvia cursar algunes assignatures gràcies a les passarel·les que s’estableixen entre els cicles formatius de grau superior i alguns graus universitaris.

Per a més informació: info.uvic.cat/cp