Inscriu-te a la prova d’accés a cicles

El Departament d’Educació ja ha fet pública la convocatòria 2019 per a la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior, i podràs inscriure’t a partir d’aquest divendres dia 15 a partir de les 9h del matí. (Resolució EDU/222/2019, de 6 de febrer).

Qui hi pot participar a la prova?

Si tens 19 anys o més (o complir-los l’any 2019) i no tenir cap titulació acadèmica o d’ensenyaments equivalents que permeten l’accés directe a la formació professional (batxillerat o equivalent, o curs específic d’accés). Si aproves la prova tens prioritat d’accés al cicle respecte altres candidats amb títol de tècnic/a de formació professional que no l’hagin superat.

En què consisteix la prova?

La prova consta de dues parts, una part comuna on t’examinaràs de llengua catalana i castellana, matemàtiques, i una llengua estrangera on podràs escollir entre el francès, l’anglès o l’alemany. I una segona part específica o d’especialitat que escolliràs en funció del cicle formatiu de grau superior que vulguis cursar, pots consultar el nostre web per veure les especialitats.

També has de saber que alguns alumnes poden estar exempts total o parcialment de la prova, consulta-ho en aquest enllaç per saber-ne més.

Calendari

• Inscripció: Del 15 al 25 de març de 2019
  • Pagament de la taxa: fins al 26 de març de 2019
  • Presentació de la documentació al centre: del 5 al 26 d’abril de 2019
  • Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 5 d’abril de 2019
  • Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 30 d’abril

La prova

Prova comuna el 15 de maig

16:00h – Primer bloc: llengües catalana i castellana.
18:30h – Segon bloc: llengua estrangera (anglès, francès o alemany) i matemàtiques.

Prova específica el 16 de maig

16:00h – Realització de la Prova.

Qualificacions

Les qualificacions provisionals es faran públiques a partir del 28 de maig i podràs presentar reclamacions si és el cas, del 29 al 31 del mateix mes. Les notes definitives es publicaran a partir del dia 4 de juny de 2019.

Estigues alerta a les notícies que publiquem al web, ben aviat et facilitarem alguns exemples de la prova.

Subscriu-te i no et perdràs cap novetat!