Els alumnes de segon curs del cicle formatiu d’Animacions 3D, Jocs i Entorns interactius han visitat les instal·lacions que l’empresa vigatana Seidor Labs té a Tona. Seidor Labs és un centre d’innovació i recerca tecnològica de projectes relacionats amb tecnologies emergents com l’Internet de les coses (IOT), la visió per computador, la realitat virtual i augmentada, així com la intel·ligència artificial, entre d’altres. Tant Seidor com Seidor Labs col·laboren activament en el projecte de formació dual del Centre Teknós del cicle d’animacions i del cicle formatiu Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma que imparteix.

El seu director, el Sr. David Reifs, va explicar al grup què és Seidor i per què aposta per un centre com el de Seidor Labs, alhora que els va mostrar les instal·lacions inaugurades el passat mes de desembre i alguns dels projectes que desenvolupen. Tot i que les aplicacions de les tecnologies amb què treballa Seidor Labs són molt diverses, hi destaquen les innovacions en el camp esportiu i de la salut.

Un dels projectes més destacats de Seidor Labs és el suport tecnològic que ofereix a l’alpinista Ferran Latorre en el seu repte ‘Cat14x8000’, consistent en ser el primer català en coronar els catorze cims més elevats del planeta sense necessitat d’oxigen artificial. Gràcies a una sèrie de dispositius que combinen les comunicacions per satèl·lit i la incorporació de microcontroladors autònoms, l’equip de l’esportista és capaç de monitoritzar en temps real la seva geoposició, les seves constants vitals i les condicions climatològiques externes.

Durant la visita dels joves, es van mostrar les diferents solucions en què treballen. En aquest sentit, Reifs va explicar que la companyia està desenvolupant projectes en l‘àmbit de la telemedicina, entre els quals s’inclouen una plataforma de suport i ajuda al diagnòstic de desordres de moviment a través de ‘wearables’ i un projecte d’anàlisi de ferides mitjançant escàners 3D. Dins de l‘àrea d’entorns immersius, s’està treballant en el desenvolupament de solucions de rehabilitació física i neurològica en col·laboració amb diversos centres mèdics especialitzats, com l’hospital Sant Pau de Barcelona. A més, també es treballa en projectes d’indústria 4.0 amb la sensorització de milers de dispositius a nivell internacional.

Els alumnes van coincidir amb l’exalumne de Teknós, Arnau Molist, i actual treballador de l’empresa, que els va fer una demostració d’ús de les HoloLens de Microsoft  i que van poder provar els alumnes. També van fer una visita virtual a les instal.lacions de Seidor Labs realitzada amb una càmera MatterPort que permet fer un escanejat 3D d’un espai.
Finalment, l’alumne Martín Jesús Valle, que actualment està fent la seva formació dual allà, va fer una demostració de l’aplicació de realitat virtual en la que treballa.

L’activitat va servir al grup d’alumnes per conèixer de primera mà el sector professional on s’estan formant a través del cicle formatiu, i al que en breu s’incorporaran alguns d’ells.