L’ISE 2024 i el gran repte de desenvolupar solucions tecnològiques pels programadors informàtics, i els dissenyadors d’animació 3D, videojocs i entorns interactius.

L’ISE 2024, celebrat entre el 30 de gener i el 2 de febrer, ha estat un esdeveniment professional tecnològic testimoni de la innovació de la comunitat de professionals d’audiovisuals i integració de sistemes. Expositors de tot el món han presentat solucions de última generació, des de tecnologies avançades de visualització i sistemes d’àudio immersius, fins a l’automatització intel·ligent i eines de comunicació col·laboratives.

Entre les grans empreses de renom van ser-hi; Epson, LG, Samsung o Panasonic que van exhibir innovacions de projecció, amb tota la gama de processadors multimèdia, eines de producció multimèdia, televisors amb pantalla invisible, etc.

Una de les experiències més destacades és la presentada per 3Cat: Un format experimental en realitat mixta per arribar al gran públic. Un espectacle en viu amb la Fura dels Baus que integra realitat augmentada, videojoc i realització televisiva. L’experiència “Cants de la dona d’aigua” que ha comptat amb la col·laboració de la Fura dels Baus, està pensada per oferir una oferta monocanals, destinada tant a l’usuari individual com al gran públic.

Segons el director de TV3 Sigfrid Gras, és un experiment que ens permet pensar en nous formats i en noves maneres d’arribar al públic a través de diversos canals alhora. Un espectador podrà participar amb ulleres de realitat virtual, des de casa o en directe, o simplement veure-ho des d’una televisió, un telèfon o una tauleta. De la mateixa manera que juga a un videojoc.

El llenguatge audiovisual, la integració de sistemes, les tecnologies avançades de visualització i els sistemes d’àudio immersius, donen lloc a nous continguts en formats d’experiències a mode de videojoc.

L’ISE posa en evidencia les innovacions tecnològiques tot posant un gran repte als programadors informàtics i als dissenyadors d’animació 3D, videojocs i entorns interactius, per a desenvolupar solucions. Totes les novetats presentades han estat desenvolupades per grans equips amb aquesta composició.