Els estudiants de primer curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat han portat a terme aquests dies un estudi de mercat del “Club Balonmano Granollers”.

Els estudiants a través dels aprenentatges dels mòduls d’Investigació comercial i de Treball de camp en la investigació comercial, han realitzat un estudi sobre la població del club i les seves necessitats que posteriorment han presentat al Sr. Pep Blanchart, gerent del BM Granollers.

Els objectius de la investigació han estat, per una banda, analitzar el patró d’assistència als partits de la lliga ASOBAL, i també, descobrir el reconeixement del club en els diferents habitants de Granollers. Els alumnes han aprofitat per treballar i posar en pràctica diferents tècniques d’investigació així com mètodes d’anàlisi de tipus qualitativa i quantitatives.

Durant l’exercici també han aprofitat per treballar competències com el lideratge i el treball en equip, ja que han treballat amb dos subgrups i on cada un tenia un líder que havia de treballar com un autèntic director d’investigacions comercials.

Els dos grups han treballat el disseny de la investigació, el pla mostral, el desenvolupament de qüestionaris, el treball de camp i l’anàlisi de resultats. Per a l’anàlisi quantitatiu han treballat eines d’enquestes digitals, així com també enquestes a peu de carrer amb dispositius mòbils a la població de Granollers. Finalment també han portat a terme per la part qualitativa entrevistes en profunditat a diferents socis/es on han pogut esbrinar les motivacions i frens que fan que els membres del club assisteixin als partits de la lliga ASOVAL. El treball de camp ha durat dos mesos.

L’experiència ha estat molt enriquidora i ha motivat el grup, ja que ha permès als alumnes treballar sobre un cas real, vivint de primera mà totes les etapes del procés d’investigar un mercat, així com també  l’experiència de presentar i defensar els resultats davant del client.