L’Elisabet Fonts és Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), i Màster en Apps and Games, especialitzada en Animació 3D per a cinema i videojocs.

Ha desenvolupat diversos projectes web i aplicacions mòbils per a Applicamos, i ha participat com a animadora en un curtmetratge de Disney Pixar dirigit per Anthony Wong.

Actualment, és professora a la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVIC-UCC i al centre Teknós, alhora que dirigeix diversos projectes de final de cicle dels estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius. Avui ens explica la seva experiència com a tutora del projecte:

Quins objectius té l’assignatura de projectes?

L’objectiu principal és desenvolupar un projecte que englobi tot el que han après al llarg dels dos cursos a Teknós. Aquests projectes es realitzen en petits grups que compten amb diferents perfils multidisciplinaris.

Per altra banda, per poder teixir un bon projecte, els estudiants s’han de documentar i cercar informació sobre el què faran, quina és la seva competència, quins seran els rols de cada membre del grup, entre d’altres. Tota aquesta informació quedarà reflectida en una memòria escrita que elaboraran al llarg del curs, i un material digital (una animació, un model, etc.).

Quines propostes han presentat els alumnes? Quins projectes estan desenvolupant?

Els treballs que han presentat són molt interessants i, alhora, bastant diferents entre sí.

Per exemple, alguns equips han optat per fer un curtmetratge aplicant diferents tècniques de l’animació, com el 3D; altres han preferit crear i donar vida a personatges utilitzant la tècnica tradicional de l’animació 2D; aquells que se senten atrets pel món dels videojocs desenvoluparan jocs amb una estètica retro aplicant Pixel Art; i altres grups han apostat per crear mons fantàstics. També hi ha un equip que aposta per l’àmbit dels videojocs en realitat virtual, etc.

Què aporta la realització d’aquest projecte als alumnes?

L’elaboració d’un projecte d’aquestes característiques els aporta molts aspectes positius.
En primer terme, aprenen a treballar en equip, a gestionar el temps i a organitzar-se les diferents tasques. En segon lloc, aprenen a treballar seguint un Workflow, és a dir, un sistema de treball que s’aplica en els estudis d’animació, el qual els dóna unes pautes i un sistema per treballar tots junts formant part d’un engranatge. Finalment, aprenen a valorar l’esforç, el treball en equip, el companyerisme i la perseverança que implica un treball d’aquest tipus.

Els pot servir per incorporar-se al món laboral?

Efectivament. En el moment en què es planteja desenvolupar un projecte, sempre els demano que pensin en clau d’aplicabilitat per poder-ho portar més enllà del centre, és a dir, que puguin donar-ho a conèixer i que, així, puguin perseguir els seus somnis. Per tant, és essencial treballar en allò que més els agrada per obtenir resultats destacables.

Per altra banda, el projecte final també els dóna visibilitat i els serveix com a carta de presentació a una empresa per posar de manifest el seu talent.

Com treballes amb els teus estudiants per tal que facin un bon projecte final?

Per una banda, impartim unes classes teòriques per oferir coneixements sobre comunicació audiovisual, ensenyar diferents tècniques de creativitat i d’escriptura, al mateix temps que mostrem com crear continguts i preparar guions interactius per a diferents plataformes seguint els procediments professionals.

Per altra banda, es porten a terme tutories individuals amb cada grup on el/la tutor/a ofereix assessorament i consells pràctics per tal que afrontin amb èxit el seu projecte.

Quins consells donaries als alumnes per encarar amb èxit aquest projecte final?

Els diria que creguin en el seu projecte i que li posin ganes, il·lusió, esforç i molta passió. Això només s’aconsegueix amb una bona planificació, amb un bon treball en equip i amb respecte mutu. Tots aquests factors són importants per poder crear un bon projecte final amb èxit.