Aquest és el repte que han tingut els estudiants de segon curs del cicle de Màrqueting i Publicitat, que han competit entre ells per presentar la millor campanya de llançament de producte

Dos grups d’estudiants de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat han competit darrerament per elaborar la millor proposta de llançament d’un producte de la marca de rellotges Colhour.

En el context de l’assignatura de “llançament de producte” els estudiants han estat durant dos mesos treballant els objectius, definint estratègies i creant accions tàctiques per llançar un nou producte al mercat, posant en pràctica la seva vessant més creativa, però també treballant sobre idees factibles.

Els objectius d’aquest exercici han estat crear accions de llançament al mercat de l’esmentada marca de rellotges que tot just fa un any que es va crear. Per posar-se en situació els estudiants van poder veure els productes i valorar-los juntament amb els responsables de la marca que els hi van anar a presentar a l’aula. Ara els estudiants han treballat sobre accions off line i on line. Les propostes off line proposades pels alumnes han estat encaminades a millorar la xarxa de distribució, enviament de màrqueting directe, creació de vídeo, falques de ràdio i l’organització d’esdeveniments. Per altra banda, les propostes on line atenen des de la creació d’una landing page, augmentar la presència a xarxes socials i fins i tot, descobrir noves xarxes socials del món de la moda i les tendències.

Els estudiants van presentar les seves idees al Sr. Álvaro Quintana cofundador de la marca, qui va agrair les solucions proposades pels estudiants i alhora va quedar gratament sorprès del nivell de creativitat dels propis alumnes.

L’equip guanyador va estar el format per David Buendía, Laura Fernàndez, Laia Roura i Oriol Vila. Des de Colhour van destacar d’aquest treball que “la proposta era la més innovadora i arriscada, i personalment se sentien més atrets amb una proposta tan creativa”. També van felicitar al segon grup “és una proposta més estratègica i amb accions molt encaminades a resultats, possiblement implementaríem les accions proposades que van encaminades a assolir objectius concrets.”

Per acabar, la professora Marta Ruiz comentava que “ha estat una experiència molt enriquidora, treballant sobre un cas real, els alumnes han viscut la pressió de presentar els resultats davant del client. Per tant, la seva motivació i implicació ha estat majoritària i els volem donar l’enhorabona pels resultats obtinguts.”