La setmana passada, els alumnes de primer curs del cicle formatiu de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius van realitzar un taller d’impressió 3D. Ara que els estudiants disposen dels coneixements per modelar i crear peces, van estar treballant sobre una peça d’escacs que posteriorment van imprimir en la impressora 3D que la Facultat de Ciències i Tecnologia posa a la seva disposició.

Els alumnes van modelar la peça a través del programari Blender que ja utilitzen en algunes de les unitats formatives del cicle i també van aprendre a treballar amb Cura 3D Printing, l’eina que transforma la peça modelada al format per ser impresa en 3D.

El taller va servir per reforçar conceptes bàsics sobre com cal afrontar projectes de modelatge per a la posterior impressió en 3D, i alhora conèixer les limitacions de l’eina i els diferents materials que s’utilitzen.

Durant el taller, els alumnes van modelar la peça a escala i van haver de passar per un procés de detecció d’errors previ a la impressió, alhora que van conèixer els paràmetres que cal configurar (qualitat, material, gruix, densitat….) per a la impressió final.

Avui dia, la Impressió 3D s’ha convertit en una eina imprescindible en multitud de camps com l’automoció, la medicina, l’arquitectura, la moda, el disseny, el cinema, entre d’altres. Per tant, és necessari que en coneguin el funcionament i les possibilitats que obre aquesta tecnologia en molts dels camps esmentats anteriorment.