L’activitat acadèmica funciona amb normalitat a les aules del campus virtual

La formació professional inclou totes aquelles accions formatives que capaciten a l’estudiant per a l’exercici qualificat d’una professió i el prepara per a l’adaptació als canvis que el món laboral requereix. Alhora contribueix en el seu desenvolupament personal, i respon a les necessitats de talent dels sectors econòmics i productius.

Encara no coneixes els avantatges d’estudiar un cicle formatiu de grau superior? Aquí te’ls detallem:

• Ampli ventall de sectors

La formació professional està organitzada en 24 famílies professionals on s’inclouen pràcticament tots els sectors  que requereixen de perfils tècnics i de tècnics superiors. Pots formar-te, entre d’altres, en àmbits com la informàtica, la comunicació, l’esport, la sanitat,  la indústria, l’automoció, l’alimentació o els oficis.

• Contacte amb el món professional

La formació professional és experiència garantida i formació a l’empresa. El contacte directe, amb les empreses permet conèixer de primera mà el món laboral, facilitant-ne la inserció. . L’alumnat  de formació professional a través de la formació en centres de treball o pràctiques, i mitjançant la formació dual, apren treballant. Els que opten per la  formació professional dual, ho fan a més durant un període de temps llarg (~1000 hores) i perceben una remuneració econòmica.

• Inserció laboral garantida

Els/les graduats/des en FP a Catalunya tenen un percentatge d’atur quatre vegades inferior a la mitjana de joves. La inserció laboral dels/les tècnics/es i dels/les tècnics/es superiors està pràcticament garantida, i en alguns sectors com els tecnològics la demanda és molt alta.

• Continuïtat acadèmica garantida

La formació professional permet realitzar un itinerari de formació pràctica orientat a l’aprenentatge laboral que permet amb dos cursos acadèmics  l’obtenció d’una titulació de tècnic/a o tècnic/a superior associada a unes competències professionals que obren les portes al món laboral. Finalitzat el cicle formatiu de grau superior l’estudiant pot incorporar-se al món laboral o  continuar la seva formació superior a la universitat amb reconeixements de crèdits.

• Qualitat de formació

La formació professional es una excel·lent opció formativa i de qualitat. Té un paper clau en el desenvolupament del capital humà i dels sistemes d’innovació, i integrar la formació professional en el sí d’una universitat permet un millor aprofitament de recursos.

• La FP com a referent europeu

Països com Alemanya, disposen històricament d’un model educatiu molt avançat, tant pel que fa a la formació professional com especialment en relació a la formació professional dual, que es considera un sistema formatiu de primer nivell i gran prestigi. Espanya i Catalunya caminen en aquesta direcció els últims anys prenent mesures per incrementar la formació professional dual.

El campus Professional de la UVic-UCC ofereix una amplia oferta formativa a les ciutats de Vic, Manresa, Granollers i Olot.

Estudiar un cicle formatiu de grau superior és una excel·lent opció de futur i una molt bona elecció que t’ajudarà a créixer professionalment.