Reportatges dels i les alumnes de l’Institut Vallvera

with No hi ha comentaris

En el següent article, l’equip de reporters de l’Institut Vallvera de Salt en expliquen com va anar el mostreig i ens resumeix les principals dades recollides. També reflexiona sobre la presència de residus en el nostre entorn i com podem solucionar-ho:

ARTICLE DIVULGATIU PESCADORS DE PLÀSTIC

(26 d’abril de 2022) Per A. Nassiri

El riu es troba en el bosc. El bosc és gran, ple d’arbres de fulles de color verd, el sòl es de color marró i el riu és molt llarg i esta entre una fabrica de cafè. Aquests són els residus que vam trobar en el riu:

Vam trobar quatre bosses de plàstic, sis ampolles, quatre mascaretes, dotze llaunes, dos papers d’alumini; i sis burilles de cigars. Un 80% eren plàstic mentre que el 20% eren restes de residus (ampolles de vidre,llaunes,etc)

Els residus trobats per la ribera del riu, pensem que han sigut de la fàbrica, dels nens mentre jugaven o quan feien petites festes a la vora del riu.

Aquestes són les meves opinions sobre el projecte Pescadors de Plàstic:

<< No m’ha agradat el projecte perquè era una mica difícil i també era costaba de col·laborar amb els companys>>

<<Crec que hem de cuidar millor el planeta i pensar amb les cinc R (Rebutja, Redueix,Reutilitza,Recicla,Recupera) per tenir un bon futur.

Aquestes són les meves idees per salvar al planeta:

Evitar que els supermercats no tinguin els aliments envoltats de paper i plàstic.

Reciclar la ‘basura’ i reutilitzar els plàstics.

Posar una petita multa per qui no recicli.

Un negoci on hi hagi vigilants que vigilin el rius i que la gent no tiri residus al terra.

REPORTATGE: EL RIU TER

(19 d’abril de 2022) Per D. Grain, S. Benites, A. Lupu

Dimarts 19 d’abril els alumnes de 1r ESO de l’institut Vallvera de Salt vam anara al riu Ter. Ens vam repartir en 5 grups i vam analitzar el tram. Cada grup s’ha encarregat d’una cosa. El grup 1 havia de mesurar la velocitat del riu, van llença un pal a l’aigua i van mirar quan trigava a arribar a l’altre costat La velocitat del riu era molt lenta (0,15 m/s). També van filtrar l’aigua del riu hi es van quedar amb els microplàstics en una bossa. El grup 2 va mesurar la seva franja de 20 m i van recollir els residus que hi havia en el tram. Després ho van posar en un drap i els van comptar. El grup 3 va fer el mateix que el

grup 2 però en una altra franja. El grup 4 ha pesat els residus    dels grups 2 i 3 i pesaven 0’85 g , i finalment el grup 5 han fet de reporters (han fet fotos del procés, han descrit el tram…).

Hem trobat poca quantitat de residus,ja que, abans que hi anéssim els alumnes del Vallvera, hi va haver més escoles i instituts que van anar recollir brossa. Després de tenir tota la informació hem recollit i hem anat de tornada a l’institut. Ha sigut una molt bona activitat a fer.