Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Desxifrant l’enigma. Projecte online de bioinformàtica educativa per a secundària i batxillerat

23 23+02:00 novembre 23+02:00 2020 - 28 28+02:00 novembre 28+02:00 2020

En el marc de la Nit Europea de la Recerca a Catalunya us recomanem el projecte DESXIFRANT L’ENIGMA, que té com a objectiu impulsar la Bioinformàtica en l’àmbit de l’educació secundària i batxillerat.

La iniciativa sorgeix d’un grup d’estudiants i professors de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Els materials s’adrecen al professorat d’escoles i instituts per tal que realitzin les activitats a les aules, en el marc d’assignatures com Biologia, Matemàtiques o Informàtica. El docent disposarà de recursos didàctics de suport amb explicacions i comentaris sobre la resolució de les activitats. Alhora, s’oferiran sessions de formació al professorat per introduir-los en la bioinformàtica i en el paper que juga en la recerca en biociències, i accions d’assessorament i suport puntual en els casos que ho sol·licitin.

DESXIFRANT ENIGMA és el títol d’una pel·licula, en anglès titulada THE IMITATION GAME, sobre el matemàtic britànic Alan Turing, famós per haver desxifrat els codis secrets nazis continguts a la màquina Enigma, la qual cosa va ser determinant en el desenllaç a favor dels Aliats de la II Guerra Mundial (1939-1945) (filmaffinity).

De la mateixa manera que la criptografia va permetre desxifrar els codis nazis i guanyar la guerra, la BIOINFORMÀTICA ens ha de permetre desxifrar els codis de la informació genètica i avançar en la lluita contra les malalties: UNLOCK THE SECRET, WIN THE WAR

La investigadora Malu Calle, és la coordinadora del projecte. Malu Calle és catedràtica de Bioestadística i Bioinformàtica, coordinadora del Grup de Recerca en Bioinformàtica i Estadística Mèdica i del  Màster en Anàlisi de Dades Òmiques de la UVic-UCC.

Activitats que podeu realitzar:

El gust per la Bioinformàtica

Bioinformàtica en colors

Floquet de neu, una història genètica

L’anèmia falciforme vista des de la bioinformàtica

Mostra els detalls

Inici: