DESXIFRANT ENIGMA, PROJECTE DE BIOINFORMÀTICA EDUCATIVA

Material didàctic i multimedia per introduir la Bioinformàtica a batxillerat, CFGS i secundària

La Bioinformàtica és una disciplina que utilitza l’estadística i la computació per abordar problemes biològics complexos.

El projecte DESXIFRANT ENIGMA té com a objectiu impulsar la Bioinformàtica en l’àmbit de l’educació secundària, batxillerat i CFGS i d’aquesta manera fomentar les vocacions STEM.

La iniciativa sorgeix d’un grup d’estudiants i professors de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

L’equip està format per:

Malu Calle, coordinadora del projecte, catedràtica de Bioestadística i Bioinformàtica, coordinadora del Grup de Recerca en Bioinformàtica i Estadística Mèdica i del  Màster en Anàlisi de Dades Òmiques de la UVic-UCC

Olfat Khannous, Marina Murillo, Oscar Baeza, Ariadna Cilleros, estudiants de Biotecnologia

Meritxell Pujolassos, estudiant de doctorat

Josep M. Serrat, professor de Genètica Molecular i Genòmica, departament de Biociències

 

DESXIFRANT ENIGMA és el títol d’una pel·licula, en anglès titulada THE IMITATION GAME, sobre el matemàtic britànic Alan Turing, famós per haver desxifrat els codis secrets nazis continguts a la màquina Enigma, la qual cosa va ser determinant en el desenllaç a favor dels Aliats de la II Guerra Mundial (1939-1945) (filmaffinity).

De la mateixa manera que la criptografia va permetre desxifrar els codis nazis i guanyar la guerra, la BIOINFORMÀTICA ens ha de permetre desxifrar els codis de la informació genètica i avançar en la lluita contra les malalties:

UNLOCK THE SECRET, WIN THE WAR



 

Centres de secundària que participen en el projecte:

  • INS Jaume Callís: Realització de l’activitat “L’anèmia falciforme vista des de la bioinformàtica”