Els pròxims dies 26 i 27 d’abril, la Facultat d’Empresa i Comunicació organitzarà les primeres jornades de màrqueting celebrades a la universitat. Avui, mitjançant una entrevista, el responsable de l’esdeveniment i coordinador del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial Santiago Jordan, ens explica la finalitat d’aquest nou esdeveniment

Quin és l’objectiu de les jornades?
Les Jornades són l’expressió de la voluntat de la nostra Universitat i particularment de la Facultat d’Empresa i Comunicació d’aportar, tant als nostres alumnes com al sector professional, els coneixements i la pràctica de les tendències en el món del màrqueting i la comunicació. Posen de manifest la nostra involucració amb el nostre territori i arriben fins als sectors amb major pes a Catalunya. També són el fruit de la innovació que ha suposat el grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVIC-UCC des que va ser creat i del qual la universitat ha estat pionera. El grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial ja ha realitzat una notable aportació d’alumnes que s’ha incorporat amb èxit al mercat.

Quins són els principals temes que es tractaran, i per què són importants aquests temes?
El ventall de temes previst ha estat seleccionat atenent la importància i com aconseguir dinamitzar les nostres empreses, les demandes del món professional i a les necessitats de coneixement existents, temes com: La sempre necessitat de construir i obtenir rellevància en la comunicació; Com podem arribar als consumidors actuals que són asimètrics amb una bona part de les anteriors generacions; Com optimitzar els recursos quan els mateixos són reduïts; El Customer Journey Map; L’Omnicanalitat; El fer marques sexy´s davant els ulls del consumidor, són entre altres temes que desenvoluparem durant les nostres jornades. Al final ens introduirem en el Màrqueting 4.0 que vivim actualment i que hem potenciat amb el nou pla d’estudis del grau aprovat l’any passat.

Quins són els experts que hi participaran?
Podem confirmar ja la presència de primers espases com Luis Bassat, Daniel Batlle, Danilo Cascino, Francesc Monserdá, Javier Gil entre altres. Tots ells reconeguts professionals en actiu que ens aportaran la seva experiència en el món real amb casos i situacions als quals s’enfronten avui dia les nostres empreses i els seus professionals.
També em complau assenyalar el suport d’institucions tan prestigioses com la Generalitat de Catalunya, ESERP, La Cambra de Comerç d’Osona entre altres.

A quin públic es dirigeixen aquestes jornades?
Ens dirigim a un sector molt ampli que inclouen professionals que estan gestionant les seves companyies i tenen necessitat d’actualitzar els seus coneixements i poder compartir experiències amb altres professionals i també com a universitat volem fer costat al món acadèmic.

Per què la UVic-UCC ha fet una aposta estratègica per la disciplina del Màrqueting?
Volem ser presents en el món real en el qual alumnes, professors i professionals viuen el seu dia a dia. El màrqueting avui és una necessitat tangible si volem tenir oportunitat d’aconseguir l’èxit hem d’implementar estratègies de màrqueting, fa molts anys les empreses d’èxit feien màrqueting de manera intuïtiva i sense molta consciència d’això. Avui ja no és possible som una activitat professionalitzada que utilitza tècniques molt sofisticades i que han de ser conegudes en la seva teoria, però també en la seva aplicació pràctica.

Quines característiques diferencien el màrqueting dels darrers anys, amb el què es feia a principis de segle XXI?
Òbviament el canvi és copernicà hem passat en molt poc temps del màrqueting 2.0 al màrqueting 4.0, això implica àrees com: Omnicanalidad, Propòsit Social, Segmentació de consumidors, els mass-mitjana, la substitució de les 4P´s per les 4 C´s, la planificació estratègica ha canviat substancialment i així una infinitat de temes.

Ens podries posar exemples de companyies que s’hagin destacat per a ser líders en la gestió que fan dels seus departaments de màrqueting? Per què?
Sempre he sentit un gran respecte per companyies com Unilever, Nestlé, Tarradellas, Procter, Bon Preu, Turrons Vicens, La Fageda, Seidor, Veritas entre altres i la raó és la importància que li han donat a la innovació i com han sabut posar el focus en la seva comunicació. Són empreses que han sabut posicionar les seves marques al llarg dels anys, captant l’atenció dels seus clients.