El curtmetratge Sísifo guanya el primer premi del I Concurs de Curtmetratges UFEC de la UVic-UCC, realitzat entre el 5 i el 8 del passat mes d’abril. La peça L’últim ball queda en segona posició mentre que Strange Night completa el podi amb el tercer premi. Dos mons, una lliçó ha estat reconegut amb una menció especial.

Premis de cine

El grup anomenat Chaqueta de piel de serpiente, integrat per Eric Rodríguez, Raúl Barón i Guillem Buitrago, ha recollit avui el guardó a millor curtmetratge del I Concurs UFEC per Sísifo, una història sobre el mite clàssic portat a l’actualitat. El jurat ha valorat especialment l’elaboració del concepte, la proposta de realització i l’actuació que li han valgut el primer premi dotat amb 300 euros. “Moltes gràcies a la UVic-UCC per donar-nos l’oportunitat de gravar el nostre primer curt i moltes gràcies a la FEC per creure en aquests projectes” ha dit Raúl Barón en el moment de recollir el premi.

La història de L’últim ball, de Grau Mayans, Joan Torres, Marius Viñas, Jaume Plans i Mario Castillo -del grup Castle Prod– destaca per la fotografia i el color, el bon treball dels plans i l’actuació, amb el que s’ha endut el segon premi, dotat amb 500 euros en lloguer de material a Más Que Vídeo. “El segon premi ens anirà gairebé millor que el primer perquè serà perfecte per a l’elaboració del Treball de Final de Grau que també estem fent ara” ha afirmat Mario Castillo, portaveu del grup, durant l’acte de lliurament.

Strange Night, una incursió al gènere de terror del grup Las Estupendas, integrat per Clara Violeta Conchillo, Judit Agudo, Cristina Cortés i Sónia Garrido, guanya 5 subscripcions mensuals a FILMIN i 5 dominis amb allotjament de la Fundació PuntCat i CDMon com a dotació del tercer premi. El jurat ha reconegut la interpretació i el protagonisme de l’escena musical, una de les dues premisses a incloure obligatòriament al curtmetratge.

En aquesta primera edició, el jurat també ha emès una menció especial per Dos mons, una lliçó del estudiants de primer curs del grau en Comunicació Audiovisual Jordi Olcina, Sergi Carol i Pol Martí, del Hrupazo.

Un concurs universitari amb material professional

El I concurs UFEC ha reunit una quinzena de participants, la majoria estudiants dels darrers cursos del grau en Comunicació Audiovisual, que han tingut l’oportunitat de crear una peça audiovisual amb material professional d’última generació proporcionat pel servei de préstec dels Laboratoris Audiovisuals de la UVic-UCC.

Una experiència professionalitzadora

Els participants han aplicat els coneixements adquirits durant els seus estudis, però també han hagut de recórrer a les seves habilitats davant dels imprevistos, tal com passa sovint al món laboral. En aquesta primera edició, el certamen proposava crear un curtmetratge en només 72 hores amb la condició d’incloure necessàriament dues premisses que es desvetllarien en el moment d’iniciar el concurs. Malgrat haver passat “tres dies bojos”, els guardonats i guardonades s’han mostrat molt satisfets i il·lusionats amb l’experiència impulsada per Arnau Costa i Xavier Subinyà, tècnics del ràdio i televisió de la UVic-UCC.