Publicat per 30 de novembre de 2017
Amb la conferència que portava per títol “La construcció col·lectiva del projecte de centre” a càrrec de David Castillo s’ha donat avui el tret de sortida a la tercera etapa del Projecte 0-6: La coherencia educativa a l’etapa 0-6 anys a la ciutat de Vic, un projecte impulsat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic en col·laboració amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya a través de l’equip de formadors en educació infantil del CIFE.

L’objectiu de la formació de la Fase 3 del Projecte 0-6 a la ciutat de Vic es centra en la consolidació i l’avaluació dels canvis que s’han produït al llarg de la Fase 1 i 2 a les Llars d’infants i Parvularis de Vic i que van donant coherència i continuïtat a l’etapa 0-6. D’aquesta manera, els focus d’interès de la formació  d’enguany es poden resumir en tres àmbits: la construcció col·lectiva del projecte de centre, l’adult al costat de l’infant capaç i la documentació pedagògica. Així, el tret de sortida donat avui s’ha centrat en el primer dels tres àmbis, el referit a la construcció col·lectiva del projecte de centre.

L’Antoni Portell, director del CIFE, ha estat l’encarregat de donar el tret de sortida a la trobada tot contextualitzant i emmarcant el programa formatiu per al present curs. I ho ha fet tot donant la benvinguda a les persones assistents, felicitant els centres per la bona feina al llarg dels dos darrers cursos, reconeixent i agraint el guiatge de l’equip de formadores i formadors al mateix temps que celebrant l’èxit de la iniciativa de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic. Tot seguit ha donat la paraula a Francesca Davoli, coordinadora de l’equip de formadores del CIFE, la qual ha emmarcat la trobada d’avui i ha presentat el ponent.

D’aquesta manera, a la primera part de la trobada i amb una Aula Magna de la UVic ben plena de mestres, Castillo, director Llar d’infants pública Sant Nicolau de Sant Andreu de Llavaneres, al llarg de la seva interessant conferència ha anat desenvolupant la seva intervenció a partir de la reflexió sobre grans temes com ara l’escola democràtica, l’escola participativa, els agrupaments i els equips, el paper del mestre en la construcció del projecte real de l’escola, la generació d’aprenentatges i idees en grup com a base del projecte educatiu o la documentació com a estratègia d’investigació i de treball en grup.

Ja a la segona part de la trobada, les persones assistents s’han dividit aleatòriament en vuit grups de treball, els quals, moderats cadascun d’ells per membres de l’equip de formadores en educació infantil del CIFE, s’han organitzat en taules de debat a partir de les quals han pogut anar desgranant i compartint els diferents aspectes tractats a la conferència en el que ha estat ja un aterratge i una contextualització i aproximació a les pròpies realitats i al seu dia a dia. Tot plegat a través de la formulació de preguntes-guia aportades per les persones moderadores-relatores.

En síntesi, podem afirmar que ha estat un bon començament que ha portat una vegada més als equips docents de les escoles de Vic a compartir de manera col·lectiva tot un seguit d’aspectes que més enllà de l’interessant debat pedagògic generat avui estem segurs que tindrà continuïtat als propis centres. I és que, com comentava una de les persones assistents a la sessió d’avui “Dona molt gust veure tanta gent junta treballant per una mateixa causa”.

La intensa i productiva trobada d’avui s’ha tancat emplaçant les persones assistents a la segona trobada, programada per al mes de març de 2018, i que comptarà amb la presència de Mateo Bini, atelierista de les escoles infantils municipals de Reggio Emilia (Itàlia), el qual pronunciarà la seva conferència al voltant del segon àmbit programat per al present curs: l’adult al costat de l’infant capaç.

Podeu veure el vídeo de la conferència a través de l’enllaç de més avall:

Una resposta a “Mestres de l’etapa 0-6 de totes les escoles de Vic reflexionen sobre la construcció del projecte de centre