D’aquesta manera resumia ahir la feina feta amb les escoles de la ciutat al llarg dels darrers tres anys la tècnica d’educació de l’Ajuntament de Vic. Cunill va agrair a les escoles la seva implicació en el projecte i a l’equip de formadores la seva dedicació i disponibilitat, tot plegat sota l’aixoplug del CIFE. I és que amb la trobada d’ahir es tancava un cicle de tres anys de treball que ha portat a totes les escoles de l’etapa 0-6 de la nostra ciutat a fer una mirada interna per projectar canvis als propis centres i una mirada externa que les ha portat també a compartir, debatre i reflexionar plegades sobre els grans àmbits educatius de l’etapa infantil.

I és que ahir es va dur a terme la darrera de les tres trobades programades per al curs que ben aviat acabarem. Una trobada que va centrar la mirada en “La documentació pedagògica” i es va focalitzar en la importància de la documentació pedagògica i visual, el rol dels mestres en la preparació de la documentació,  els aspectes de continguts pedagògics i eines digitals, i la comunicació a la comunitat educativa i visió d’infant.

Moments per compartir i comentar l’exposició

D’aquesta manera, el tret de sortida va ser la conferència que sobre el tema van realitzar la Rosa Ferrer i l’Anna Salvatella, mestres d’Educació Infantil i membres de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Posteriorment, i de la mà de l’equip de formadores del CIFE, les gairebé cent cinquanta mestres que es van aplegar a l’Aula Magna, van fer una visita comentada a l’exposició “Mostra itinerant de la Xarxa Territorial d’Educació Infantil de Catalunya” muntada ad hoc per aquesta activitat i que per a qui li pugui interessar restarà oberta al públic fins al 31 de maig al Campus de la Torre dels Frares de la UVic.

Cartell anunciant l’exposició

La trobada es va tancar amb una reflexió pedagògica sobre el tema de la documentació dinamitzada per l’equip de relatores a partir dels continguts de la conferència i de la visita a la exposició, com ara aspectes a destacar, possibilitat de documentar al propi centre, dificultats, fortaleses, visió d’infant i rol dels mestres.

Clicant aquest enllaç podeu veure un vídeo-resum que recull el més destacat de la trobada d’ahir:

I clicant aquest altre podreu accedir al vídeo de la conferència de la Rosa Ferrer i l‘Anna Salvatella:

Altres entrades relacionades amb el tema: