Amb aquest suggerent títol el CIFE ha col·laborat avui en una formació adreçada al personal mèdic (metges, llevadores i infermeres) de la Fundació Salut Empordà que imparteixen formacions dins l’àmbit de l’Hospital de Figueres per al seu personal. En aquest sentit, la matinal que s’ha dut a terme tenia per objectiu promoure la interacció i el diàleg entre les persones assistents bo i prenent com a fil conductor els aspectes metodològics que els faciliten la seva tasca com a formadores i formadors.

La formació ha anat a càrrec de l’Antoni Portell, professor del Departament de Pedagogia de la UVic-UCC i Director del CIFE. i s’inseria dins del marc de col·laboració que tenen establert les dues institucions, la Fundació Salut Empordà i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

D’aquesta manera, Portell, al llarg de la sessió ha facilitat que a través de les diferents dinàmiques de treball i exposicions per part del formador, mica en mica hagin anat aflorant inquietuds del professorat formador del centre en relació a la seva pràctica diària a l’aula amb els alumnes per després poder encarar, en una fase posterior, un possible treball compartit que es centri en aquells aspectes que com a grup generin interès i/o inquietud. I tot plegat amb la intenció que els porti a concretar, ja en un escenari de futur, quines són les grans àrees consideren que els cal treballar i de quina manera, ja sigui aquesta a través del treball compartit com a equip, ja sigui a través de la presència de persones expertes que els puguin orientar tant pel que fa als aspectes metodològics i didàctics com aquells ja més relacionats amb l’acompanyament grupal i individual.

Les persones assistents han tingut l’oportunitat, amb el treball realitzat, de centrar la mirada en la manera com gestionen els processos d’ensenyament-aprenentatge a les seves aules i amb els seus alumnes. Més en concret el treball realitzat ha girat al voltant de les seves pràctiques com a docents i les relacions que estableixen amb els alumnes que participen als diferents cursos de formació: habilitats docents, organització de l’aula i clima de grup.

Al llarg de la sessió, a la qual hi han assistit dotze professionals de la salut amb responsabilitats docents, les inquietuds aflorades els ha permès encarar un futur horitzó de treball compartit a partir d’aquells aquells aspectes que com a grup han generat més interès.  Tot plegat tant pel que fa als aspectes metodològics i didàctics com pel que fa a aquells ja més relacionats amb l’acompanyament tant grupal i individual.