UVIC UCC
[:ca]La Càtedra rep la visita d’una delegació de dones polítiques del Marroc[:en]The Chair welcomes a delegation of Moroccan female politicians[:]
[:ca]Ahir dijous 19 de maig la directora de la càtedra, Sandra Ezquerra, va participar en una trobada amb una delegació de 22 dones amb càrrecs electes i tècnics de diferents ajuntaments del Marroc. Es tracta d’una trobada emmarcada dins el projecte Equalmed. Incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques locals al Marroc, que s’organitza des de la Diputació de Barcelona i on participen diferents municipis de la província de Barcelona, entre els quals es troba Vic.

El projecte funciona com un espai de debat, amb l’objectiu de promoure la participació política de les dones en l’esfera local del Marroc. En aquest context, la visita d’aquesta delegació a la universitat, proposada per les regidories de cooperació internacional i d’Igualtat de l’Ajuntament de Vic, volia ser un punt de trobada per explicar els projectes de polítiques locals que es porten a terme des de la Universitat i, a la vegada, generar un intercanvi d’experiències amb totes les participants. Durant l’acte s’ha fet un debat i s’han explorat possibles vies de col·laboració amb vista al futur centrades en la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques locals des d’una perspectiva transnacional.

Des de les regidories es va convidar a la participació la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultura, la Unitat d’Igualtat i el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere, tot i que aquests dos últims no han pogut ser presents en la trobada. Per part de l’Ajuntament de Vic, hi ha participat Núria Muñoz Carreras, tècnica d’Igualtat de l’Ajuntament de Vic; el 4t tinent d’alcaldia i regidor de Ciutadania, Barris, Cooperació, Participació i Protecció Civil Josep-Ramon Soldevila i Garcia, i Montse Bosch, tècnica de Codesenvolupament de l’Ajuntament.[:en]Yesterday, Thursday May 19th, the Chair Director, Sandra Ezquerra, participated in a meeting with a delegation composed of 22 female politicians and gender experts from a variety of city councils in Morocco. The meeting was part of the project Equalmed. Incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques locals al Marroc, organized by Diputació de Barcelona and in which different city councils of the Barcelona province, including Vic, participate.

The project aims at creating a space for debate and promoting women’s political participation at the local level in Morocco. In this context, the visit of the delegation to the university, suggested by the city councilors of International Cooperation and Equality, wanted to foster an exchanging space to explain the projects on local policymaking conducted by the university and, in turn, share experiences with all participants. During the meeting, there has been a debate and an exploration of possibilities for future collaborations on the incorporation of the gender perspective in local policies from a transnational perspective.

The Vic City Council invited the Chair, the Equality Unit, and the Center for the Interdisciplinary Studies of Gender, but the Unit and the Center have not been able to attend. From the Vic City Council, the participation has consisted of Núria Muñoz Carreras, gender technician of the city council, Josep-Ramon Soldevila i Garcia, city councilor on citizenships, neighborhoods, cooperation, participation, and civil protection, and Montse Bosch, technician of development.[:]

Add Your Comment