Nous vídeos al canal de youtube Youtube

with No hi ha comentaris

Dins el marc dels projectes COMING i NIDOS-Caretta hem actualitzat els vídeos que teníem explicant què has de fer si et trobes una tortuga a la platja.

En el vídeo s’explica com s’ha d’actuar en cas de trobar-nos una tortuga a la platja, a part d’incloure un gràfic de la distribució de l’espècie al Mediterrani. Aquest gràfic és la principal diferència amb els vídeos antics, que estaven enfocats més a nivell nacional.

En total hi ha 4 vídeos nous, un per cada idioma: català, castellà, italià i anglès.

El projecte COMING té com a objectiu principal l’ús de les àrees marines protegides com a punt de partida per la gestió I monitoreig dels esdeveniment de nidació al Mediterrani occidental. Les activitats del projecte es centren ens tres eixos principals:

1. El desenvolupament d’una estratègia comuna pel monitoreig i gestió dels esdeveniments de nidificació al Mediterrani occidental
  2. La realització d’estudis científics sobre l’origen i viabilitat d’aquestes esdeveniments, incloent estudis de perfils de temperatures de platja que permetin conèixer la viabilitat de les mateixes per acollir postes, i estudis genètics per conèixer la regió d’origen dels exemplars reproductors.
  3. L’execució d’activitats de divulgació i sensibilització sobre la biologia i el procés de nidificació de Caretta carettaper implicar als ciutadans en la gestió d’aquests esdeveniments.

Aquest projecte està coordinat pel Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Té com a socis a la Universitat de Barcelona i la Stazione Zoologica Anton Dohrn (Itàlia). A part, col·labora també la Estación Biológica de Doñana (EBD-CSIC). Està finançat per la MAVA Foundation en el marc de la convocatòria MedPAN Small Projects.

Per altra banda, en el marc del projecte NIDOS-Caretta l’objectiu és la realització d’una prova pilot a Catalunya —de potencial aplicació en altres comunitats autònomes— per maximitzar l’èxit dels casos de nidificació d’aquest queloni. El treball inclou estudis científics per poder entendre per què han augmentat els episodis de nidificació i també per millorar els protocols de gestió i protecció d’aquests nius. Aquest projecte està coordinat per la Universitat de Barcelona, amb la col·laboració del Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Estación Biológica de Doñana (EBD-CSIC), i està cofinançat per la Fundación Biodiversidad, del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico.

Si no us voleu perdre cap vídeo més, no dubteu en subscriure-us al nostre canal de Youtube!