Detectat el primer niu de tortuga careta de la temporada 2021

with No hi ha comentaris

La nit del 19 de juny va sortir una tortuga marina a fer un niu al municipi de Calafell (Tarragona), el primer nou detectat de la temporada en tot el litoral espanyol. A través d’imatges, s’ha pogut comprovar que es tracta de la mateixa tortuga que la nit anterior va intentar nidificar en una platja de Salou, però que va tornar a l’aigua molestada per les persones que es trobaven a la platja.

La mida de la posta va ser de 146 ous, 85 dels quals es van quedar a la platja (traslocats més lluny de la línia de marea per evitar el risc d’inundació), i la resta va ser traslladats a incubadores artificials (41 ous al CRAM i 20 al CRARC).

Tècnics del Servei de Fauna i Flora de la Generalitat de Catalunya es van encarregar de gestionar l’esdeveniment, tal i com marca el protocol, assessorats científicament per experts del CT BETA (Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya), i amb el suport de la Fundació CRAM.

A partir d’aquest moment, el niu quedarà custodiat per voluntaris de l’entitat GEPEC, coordinats des de la Generalitat de Catalunya i amb el suport logístic de l’Ajuntament de Calafell.

Per seguir l’històric dels esdeveniments de nidificació a les nostres costes es pot consultar el següent enllaç.