Inauguració de l’aula d’Educació Visual i Plàstica a la UVic-UCC

Publicat per 26 d'abril de 2016

Ens fem ressò en aquesta entrada de l’acte d’inauguració de l’aula d’Educació Visual i Plàstica (EVP) de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. Tindrà lloc el proper dimecres dia 11 de maig i començarà amb una interessant conferència a càrrec de la Dra. Sílvia Bruset, professora de la Universitat de Barcelona, la qual ens parlàrà de la importància de l’art en l’educació i junts descobrirem la influència de l’espai en els aprenentatges, dins d’una aula innovadora que facilita l’autonomia, impulsa la investigació, l’experimentació, la manipulació, la creació i alhora té en compte el benestar de les persones que l’han de fer servir.  Sens dubte que amb la posada en marxa d’aquest nou espai s’incideix més si hi cap en la palesa voluntat des de ja fa molts anys a la FETCH de reivindicar i de dignificar les arts en educació.

_1108553

Una remodelació vinculada a un treball de recerca

I és que com es destaca a l’enllaç que us passem més avall, “la remodelació s’ha efectuat a partir d’un treball de recerca de final de Màster de la professora Assumpta Cirera, professora del departament de Didàctica de les Arts i les Ciències que després de conèixer de prop les aules d’educació visual i plàstica de diverses facultats catalanes i d’aprofundir en diversos referents pedagògics, va envoltar-se de professors, exestudiants, mestres en actiu i artistes, per dissenyar una proposta de com hauria de ser l’espai de la nova Aula d’Educació Visual i Plàstica“.  Des d’aquestes ratlles li donem l’enhorabona per la feina feta en el que sens dubte posa novament en evidència que l’espai és un element educatiu més que condiciona de totes totes la nostra acció educativa.

La UVic crea un nou espai d’aprenentatge que permetrà portar a les escoles una nova manera d’entendre l’art

Un procés on s’han teixit complicitats també institucionals

No volem acabar el nostre comentari sense posar en valor el procés seguit sota el guiatge de la professora Assumpta Cirera, l’esforç coral que ho ha fet possible i des d’aqui felicitar-los a tots ells. I és que el projecte de remodelació ha comptat amb la implicació del professorat del Departament de Dicàctica de les Arts i de les Ciències i de manera especial la professora Montsita Rierola, així com amb la complicitat de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals de  la UVic-UCC i el fet d’haver convertit també la proposta en un repte per aquest servei encapçalat per l’Arnau Bardolet, el seu director. I tot plegat amb l’esforç inversor de la pròpia FETCH. És amb tot plegat que des del CIFE podem donar fe de la il·lusió i la motivació que en tot moment ha acompanyat l’equip en un projecte que sens dubte ha estat apassionant de viure i finalment veure fet realitat.  Un projecte, doncs, que el dia 11 de maig farà la seva posada oficial en escena, més enllà que els estudiants de grau ja en fan ús, i des d’aquí us animem a gaudir-ne també tot assistint a l’acte que es completarà amb una interessant i formativa visita a l’aula i on de ben segur que totes i tots ens en podrem endur interessants idees.

Cartell
Un nou espai educatiu que s’afegeix als ja existents a la FECTH

I és que en la línia del que comentem, l’aula d’Educació Visual i Plàstica passa a engruixir l’aposta de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes per dotar el centre dels equipaments i espais educatius necessaris i adequats perquè els i les estudiants del Grau de Mestre en Educació Infantil i Educació Primària es formin al llarg dels seus estudis. I no hi ha dubte que amb tot plegat també hi ha un objectiu que no volem deixar de fer explícit en tant que institució universitària i compromesa amb la societat, aquest és el de posar en valor i a disposició de la comunitat educativa, dels i les estudiants fins al professorat del territori, el material i l’equipament de què disposa la Facultat i que es concreta, més enllà del que encapçala la notícia d’avui, amb el Laboratori d’Educació Infantil “Aula Teruca Buscart” i les dues Aules Montessori, la de 0-3 i la de 3-6 o el Laboratori de Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques, el LADIC.

És per tot plegat que també amb la intenció de promoure’n el seu coneixement i facilitar-ne el seu ús, des del CIFE s’ofereixen accions formatives així com visites i tallers per als i les mestres del territori que es vinculen a aquests espais i permeten conèixer i aprofundir en totes les possibilitats didàctiques i metodològiques que ofereixen  i que de ben segur podran aplicar posteriorment a les seves aules.

Una resposta a “Inauguració de l’aula d’Educació Visual i Plàstica a la UVic-UCC