Jornada de presentació de les entitats: CBC, SCB, ICHN, SCL

with No hi ha comentaris

El dia 27 de març a les 12h a l’Aula Segimon Serrallonga-UVic-UCC alguns representants de les entitats del Col·legi de Biòlegs de Catalunya, la Societat Catalana de Biologia, la Institució Catalana d’Història Natural i la Societat Catalana de Lepidopterologia ens van poder presentar i explicar la seva tasca científica i com els estudiants o la societat pot participar en les seves activitats.

Pel que fa al Col·legi de Biòlegs de Catalunya , la secretària general  Ana Morales  i el  vicedegà Jordi Carreras ens van aclarir les sortides professionals que tenen avui els biòlegs i la importància que té la seva feina en els equips multidisciplinaris. També ens han presentat que és una entitat de dret públic on els estudiants de diferents graus de biociències es poden col·legiar i precol·legiar  i d’aquesta manera estar en contacte amb el món laboral. Per últim, també van animar al públic a assistir el dia 25 d’abril a la celebració del dia del biòleg i a participar al concurs de fotografia Bioimatges2019 . Finalment van posar èmfasi en la necessitat de la visió dels joves per continuar evolucionant.

Seguidament el representant de la vocalia d’estudiants de la Societat Catalana de Biologia, Oriol Iborra va esmentar  la gran trajectòria que porta la institució des de 1912 i la seva pretensió de fer de canal comunicatiu entre la societat civil i la comunitat científica, la qual cosa ens ajuda a estar més informats i prendre millors decisions polítiques. A més a més, ara estan treballant en la configuració d’ una Bioagenda que permetrà consultar en quin punt es troba la recerca de les diferents àrees de la ciència. Per acabar, va aclarir que és una entitat  que pot destinar recursos a projectes interessants que sel’s hi  puguin presentar i finalment va encoratjar als estudiants universitaris que presentin els seus treballs de fi de grau, ja que és un premi que es va treure per falta de participació tot i ser remunerat amb una xifra de 600 euros.

En tercer lloc, la presidenta  de la Institució Catalana d’Història Natural, Jordina Belmonte Soler ens va presentar el seu paper en la conservació del terreny, els cursos pràctics que s’ofereixen i els llibres que es poden descarregar a la seva pàgina web. Seguidament Albert Palou, el president del Grup de Naturalistes d’Osonagrup que forma part de la delegació d’Osona del ICHN i les seves aportacions a la ciència, que s’estan recollint en un atles per una petita guia comarcal.

En quart lloc, el Dr. Josep Ylla, que va fer la seva tesi sobre la papallona Graellsia  Isabelae, i el Sr. Ramon Macià, expert en taxonomia de diversos grups de lepidòpters nocturns, van presentar la Societat Catalana de Lepidopterologia i el seu blog dintre de la Institució Catalana d’Història Natural i, també van explicar com recullen tota la informació sobre papallones de la península, convidant al públic a assistir a la nit de les papallones que es realitzarà el pròxim mes d’agost.

Finalment, un grup d’estudiants de la UVic-UCC ens van parlar sobre el moviment Firdaysforfuture, una iniciativa que va començar Greta Thunberg per reivindicar la falta d’acció del govern sobre la crisi del canvi climàtic.