El projecte “El fil invisible” rep la Menció M. Encarna Sanahuja Yll per la inclusió de la perspectiva de gènere a la pràctica docent (15/09/2022)

Vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, el projecte liderat per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, va estar mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la pràctica docent universitària.

Aquest projecte, guardonat en la modalitat col·lectiva, destaca les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris. Aquestes propostes es concreten en els programes FIRST Lego League, Tertúlies de Literatura Científica, Premi Llegim Ciència, l’exposició “L’enginy (in)visibleDones i tecnologia: passat, present i futur”, i el projecte Mindfulnessgestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.

 

Davant l’evidència que les dones estan infrarepresentades en aquest àmbit i que estan menys reconegudes que els seus homòlegs masculins, aquestes iniciatives educatives donar una mirada de gènere a través de les diferents etapes de l’educació dels joves, generant nous horitzons més esperançadors, en què les dones puguin desenvolupar plenament les seves professions en igualtat de condicions.

 

  • Menció M. Encarna Sanahuja Yll en data 15 de setembre de 2022 – Guardonat en la modal.litat col·lectiva

El projecte “El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”, liderat  per professorat de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, ha estat mereixedor de la Menció M. Encarna Sanahuja Yll en el marc de  les distincions Jaume Vicens Vives que atorga el Govern de la Generalitat en reconeixement de l’excel·lència en la inclusió de la perspectiva de gènere en la  pràctica docent universitària.

El projecte “El fil invisible. Una mirada de gènere a la innovació docent”, guardonat en la modalitat col·lectiva, per l’equip docent que va escriure’n la memòria, destaca les diferents propostes educatives que ha impulsat la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i que donen resposta a la necessitat de formació en competències de l’àmbit STEM, alhora que les reformula i incorpora una mirada de gènere al llarg de la vida acadèmica dels estudiants universitaris i preuniversitaris. Aquestes propostes es concreten en els programes FIRST Lego League, Tertúlies de Literatura Científica, Premi Llegim Ciència, l’exposició “L’enginy (in)visible. Dones i tecnologia: passat, present i futur”, i el projecte Mindfulness, gestió i lideratge personal per conscienciar sobre els efectes dels estereotips de gènere.


Títol del Projecte: El fil invisible. Una mirada de gènere a la innovació docent

Equip Docent: professors de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic-UCC: Laura Dempere Marco, M. Àngels Crusellas Font, Julita Oliveras Masramon, Josep Ayats Bansells, Juli Ordeix Rigo

 

 


Propostes de lectures:

  • ON SÓN LES DONES?. Pilar Godayol.  Eumo Editorial. 2024.
  • EL FEMINISME O LA MORT: COM EL MOVIMENT FEMINISTA POT SALVAR EL PLANTETA. Françoise d’Eaubonne.
  • DONES? HOMES? SEXE I GÈNERE, BIOLOGIA I CULTURA. Jordi Casanova i Roca. Ed. Univ de Barcelona. 2023.
  • EL ENTUSIASMO. PRECARIEDAD Y TRABAJO CREATIVO EN LA ERA DIGITAL. Remedios Zafra. Editorial: Anagrama. 2021.
  • EL BUCLE INVISIBLE. Remedios Zafra. Ediciones Nobel. 2022.
  • LA FLOR PÚRPURA , Chimamanda Ngozi Adichie. Ed.Random House. 2017.
  • QUERIDA IJEAWELE. CÓMO EDUCAR EN EL FEMINISMO,  Chimamanda Ngozi Adichie. Ed. Random House. 2019.
  • ‘FEMINISMO PARA PRINCIPIANTES’,  Nuria Varela. Ed. B de Bolsillo. 2019.
  • ‘CUENTOS DE BUENAS NOCHES PARA NIÑAS REBELDES’,  Elena Favilli y Francesca Cavallo. Ed. Destino Infantil & Juvenil. 2023.
  • ‘TODOS DEBERÍAMOS SER FEMINISTAST’ Chimamanda Ngozi Adichie. Ed Random House. 2015.

El conte “LA MÀGIA DE L’ENGINYERIA”

La màgia de l’enginyeria és un conte editat en motiu del 160è aniversari de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya per despertar les vocacions STEAM. Vol acostar l’enginyeria als nens i nenes de Catalunya, ensenyar-los què són i què fan els enginyers i enginyeres per a la nostra societat i, així, animar-los a encaminar-se cap aquests estudis i una professió de futur.

Però La màgia de l’enginyeria és més que un conte. És un espai d’aprenentatge i de divulgació per donar a conèixer la professió i fomentar les vocacions STEAM.

 


Es presenta el projecte “El fil invisible-UVic” 

 

06/03/2023

Taula rodona Compartint experiències amb una mirada de gènere a la vida universitària” – La taula rodona s’emmarca en el conjunt d’activitats organitzades a la UVic-UCC en motiu del  8 de març, Dia Internacional de la Dona. UVic-UCC, Sala Segimon Serrallonga

Assisteixen: Laura Dempere, M. Àngels Crusellas, Juli Ordeix, Julita Oliveras

Laura Dempere presenta:

El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”

 

30/11/2023

Trobada Fòrum Vives del Grup de Treball d’Igualtat de Gènere. Taller de Perspectiva de Gènere a la Docència que es farà en el marc de la Trobada de la Xarxa Vives del 30 de novembre i 1 de desembre a la UPC

Assisteixen: Laura Dempere, Juli Ordeix

Laura Dempere presenta:

El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”

 

 Seguidament hi ha algunes fotos: