Daniel Closa. 28/04/21 “Com estem alterant el planeta”

with No hi ha comentaris

El passat dimecres dia 28 d’abril d’enguany, i dins el marc de les Tertúlies de Literatura Científica de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (TLC-UVic), es va celebrar la conferència presencialment que va impartir el Dr. Daniel Closa a l’Aula Magna del Campus Vic de la UVic-UCC (C/ de la Laura, 13 de Vic) amb aforament limitat, alhora que també es va portar a terme en format línia-streaming, i en horari de 12:00h a 13:30h.

Gravació   Vídeo del webinar de Daniel Closa – 28/04/2021 – Com estem alterant el planeta

Com a nota destacada, mencionar que es va permetre l’assistència presencial a l’Aula Magna on òbviament va haver-hi el científic Dr. Daniel Closa, i com a públic presencial tan sols es va comptar amb la presència del professorat i dels estudiants de la UVic-UCC.

Es va vetllar en tot moment perquè la distribució de l’Aula Magna fos completament segura per a tots els assistents a la TLC-UVic, fent un ús correcte de la mascareta durant tota la durada de l’activitat, comptant amb la ventilació adequada a l’Aula Magna, juntament amb tota la resta de mesures corresponents.

El públic va valorar de forma molt positiva escoltar al Dr. Closa, i algunes persones ja van posar de manifest que llegiran el llibre properament

Algunes persones del públic assistent, ens han donat la seva opinió dient que aquesta xerrada l’hauria d’escoltar molta més gent ja que comenta temes que estan passant avui en dia i que molts pensem que en som conscients però no amb la magnitud com ell ho ha explicat. Gràcies Dr. Closa

notícia a l’apunt

Daniel Closa és Doctor en Biologia i investigador del CSIC a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona, on hi dirigeix un grup de recerca sobre l’estudi de patologies inflamatòries. L’any 1994 va guanyar el Premi de Novel·la Científica amb la novel·la “Tots som parents”. També és autor d’obres de ficció, com “El camí de la pesta”, i de divulgació científica, com “100 mites de la ciència”, “100 preguntes sobre el càncer”, “100 secrets dels oceans” i “Antropocè: la fi d’un món”.

A partir d’aquest darrer llibre ens va explicar com els meteorits, els canvis en l’activitat solar o el moviment dels continents són factors que han alterat les condicions de vida en el planeta Terra. D’uns anys ençà, però, el responsable directe d’aquestes alteracions és l’ésser humà. Amb l’esclat de la població i les revolucions industrial i tecnològica, els humans ja incidim directament en les condicions del planeta. Estem davant d’una nova era geològica, l’Antropocè.

Es va preveure que el seguiment i assistència era de l’ordre de  540 persones, entre alumnat preuniversitari, universitari, professorat i públic en general.