Sonia Fernández-Vidal – La porta dels tres panys – 27/03/2012

with No hi ha comentaris

Llibre: La porta dels tres panys.

Xerrada-debat: Aventura quàntica

Doctora en Física Quàntica, va realitzar la seva tesi en el camp de la Informació i Òptica Quàntica. Es va llicenciar en Física per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat en el Centro Europeo de Investigación Nuclear (CERN), en el Laboratorio Nacional de Los Álamos (LANL) i a l’Instituto de Ciencias Fotónicas (ICFO). Fins al passat 2009, ha treballat com a investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona en el projecte espanyol d’Òptica i Informació Quàntica. Ha combinat la investigació amb una altra de les seves passions: la docència, tant a la universitat com a centres per a adults.

El llibre explica la història de Niko, un noi solitari de 14 anys, que no s’imagina les conseqüències que li portarà no seguir el camí que cada dia recorre per arribar a l’institut. En variar la seva ruta, descobreix una casa que mai abans havia vist. Atret pel misteri, s’endinsarà en ella i es veurà immens en un estrany univers. Dins del Món Quàntic passen coses sorprenents, des d’una guerra entre la matèria i la antimatèria a les desaparicions del gat de Schrödinger, passant per un taller de rellotgeria on es posa a prova la relativitat del temps. Immers en aquesta aventura inesperada, Niko té la missió de tornar l’equilibri, ara en perill, entre el seu món i l’univers quàntic que acaba de descobrir.

Link: La Porta dels tres panys

Al Canal UVic podeu trobar aquesta xerrada de la Sonia Fernández, si us interessa cliqueu a La porta dels tres panys