Gemma Marfany – El efecto C.S.I – 21/12/2011

with No hi ha comentaris

Llibre: El efecto C.S.I. La genética forense del s.XXI

Xerrada-debat:  El efecto C.S.I. La genética forense del s.XXI

Gemma Marfany és professora titular de Genètica de la Universitat de Barcelona (UB) i té una àmplia trajectòria científica i acadèmica en aquesta disciplina (Barcelona, Edimburg, Oxford). Dirigeix un grup de recerca en genètica molecular humana i és professora de Genètica Molecular i Biotecnologia. És membre de l’Institut de Biomedicina (IBUB), consultora de l’Observatori de Bioètica i Dret (UB) i assessora externa de la Comissió Nacional per a l’ús forense de l’ADN.

El llibre de la Dra. Gemma Marfany ens parla de com la genètica forense ha abandonat els soterranis foscos i asèptics que ens mostren les sèries de televisió, utilitza tecnologies sofisticades, es comercialitza per Internet i és part integrant de la nostra vida diària. És útil tant per a identificar una taca de sang trobada en el lloc d’un crim o les restes humanes d’un avió sinistrat, com per a establir relacions de paternitat. L’anàlisi genètica forense pot, amb la mateixa certesa, identificar violadors i mòmies, assassins i reis, fills i pares, vinyes i sementals. En l’actualitat, el DNA és el nostre DNI.

.

Resum enviat per la Dra. Gemma Marfany:

Resum

Presentació utilitzada durant la xerrada-debat que va fer la científica Dra. Gemma Marfany a la UVic-UCC en data de 19/12/2011:

L’efecte CSI 1

L’efecte CSI 2

Al Canal UVic podeu trobar aquesta xerrada de la Dra. Gemma Marfany, si us interessa cliqueu a L’efecte CSI. La genètica forense en el segle XXI