XIX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes

with No hi ha comentaris

La tradició i la innovació en la llengua i la literatura ha estat el fil conductor de la XIX edició del Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, que s’ha celebrat al campus Vic de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) del 29 de juny al 2 de juliol. Organitzat pels grups de recerca TEXLICO, GRELL i GETLIHC i la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC i per l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC), és la trobada més important de l’entitat, que s’organitza cada tres anys de manera itinerant per reunir investigadors sobre llengua i literatura catalana d’arreu i per debatre des d’un punt de vista científic temes d’interès d’aquesta especialitat. La candidatura de Vic com a seu del congrés es va aprovar a l’Assemblea general de l’AILLC celebrada a Bucarest l’any 2018 i estava prevista pel juliol de l’any passat, però el context de pandèmia va obligar a ajornar-la fins ara.

A més de 5 ponències, de 2 taules rodones i de 150 investigadors –entre aquests set membres de TEXLICO– que han presentat unes 130 comunicacions (vegeu el programa), la trobada ha inclòs, per a tots els assistents, tres activitats complementàries, totes relacionades amb l’àmbit temàtic del col·loqui. El 29 de juny ha tingut lloc una ruta literària teatralitzada per Vic, preparada per Llorenç Soldevila i dirigida per Margarida Tió, amb cinc personatges situats en cinc punts de la ciutat. El dia 30 (19.30h, a l’Aula Magna), hi ha hagut el concert d’Arnau Tordera «El Joglar», obert al públic general i a la comunitat universitària. I ha tancat el XIX Col·loqui de l’AILLC una excursió a Ripoll on s’ha estrenat una Ruta literària que s’ha senyalitzat des del projecte Endrets de la UVic-UCC amb la col·laboració de l’Ajuntament de Ripoll i el Centre d’Estudis Comarcals del Ripollès (vegeu ruta).

El cartell per a aquesta edició del col·loqui ha estat dissenyat per Ton Granero a partir d’una obra de l’artista Aina Roca.