Es llegeix la tesi “Un nou retrat de Santiago Rusiñol a través dels seus escrits a L’Esquella de la Torratxa” de Juan Carlos Rodríguez

with No hi ha comentaris

Juan Carlos Rodríguez Esteban, el dia 21 de maig, dins el marc del Programa de Doctorat en “Traducció, Gènere i Estudis Culturals”, es va doctorar amb una tesi que porta per títol “Un nou retrat de Santiago Rusiñol a través dels seus escrits a L’Esquella de la Torratxa”, dirigida per la Dra. M. Àngels Verdaguer Pajerols (UVic-UCC) i la Dra. Lourdes Sánchez Rodrigo (Universitat de Granada).

De la seva tesi, Rodríguez, doctor en química i fill d’Aranjuez (on va morir fa 90 anys Rusiñol), en destaca que per primera vegada s’ha fet una compilació, en format editable, de tots els escrits de Santiago Rusiñol a L’Esquella de la Torratxa, una classificació sistemàtica del conjunt, a partir d’una base de dades, eina per a futurs treballs addicionals; i també s’ha construït un nou retrat de l’artista-escriptor mitjançant una anàlisi transversal dels 943 textos publicats al setmanari, la majoria dels quals amb el pseudònim Xarau i formant part d’un Glosari. A més, tots els escrits s’han traduït al castellà i s’han comentat.

El tribunal, format per la Dra. Margarida Casacuberta Rocarols, de la Universitat de Girona, el Dr. Manuel Llanas Pont, de la UVic-UCC, i el Dr. Pere Rosselló Bover, de la Universitat de les Illes Balears, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.

Vegeu més informació de la tesi i del nou doctor a https://www.uvic.cat/noticies/mes-dun-centenar-dels-textos-que-santiago-rusinol-va-publicar-a-lesquella-de-la-torratxa