Pere Quer presenta un llibre sobre Pompeu Fabra a l’IEC

with No hi ha comentaris

El llibre Homenatge de les lletres catalanes a Pompeu Fabra (1928) es va presentar a l’Institut d’Estudis Catalans

A l’acte hi intervingueren Joandomènec Ros, President de l’Institut d’Estudis Catalans, Ramon Pinyol i Torrents, President de la Secció Històrico-Arqueològica de l’IEC, Pere Quer, professor de la UVic-UCC i membre de TEXLICO, responsable de l’edició, l’estudi i les notes del llibre, i Ester Franquesa, Directora General de Política Lingüística, en nom de la Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Mariàngela Vilallonga, que no va poder assistir-hi per complicacions d’agenda de darrera hora.

En aquest enllaç es pot seguir el vídeo de la presentació i en aquest altre la crònica que en va fer el Butlletí de l’IEC.

L’edició d’aquests textos s’ha fet mitjançant un projecte entre l’IEC i el grup de recerca Textos Literaris Contemporanis: estudi, edició, traducció (TEXLICO) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. La publicació recull una sèrie de textos que s’havien aplegat el 1928 per tal de publicar un volum d’homenatge a Pompeu Fabra. Per circumstàncies diverses aquell recull no va veure la llum i uns quants d’aquells escrits breus van quedar inèdits. L’Arxiu de l’IEC va recuperar aquests documents i el 2019, noranta anys més tard, se n’ha pogut fer finalment l’edició, estudi i publicació.