TEXLICO a les VI Jornades Literatura, Territori i Educació

with No hi ha comentaris

Llorenç Soldevila, membre del grup TEXLICO, va oferir una de les ponències de les VI Jornades Literatura, Territori i Educació que organitza la Xarxa d’Innovació Educativa Geografies Literàries 3.0 que es van celebrar a Gandia els dies 5, 6 i 7 d’abril de 2019. “Geografia literària i ENDRETS, instruments per a elaborar rutes literàries. Una proposta a partir de Gandia” era el títol de la intervenció, en la qual Soldevila va repassar quins són els criteris generals que han de guiar la construcció de rutes literàries com a instruments didàctics i va mostrar alguns exemples de les possibilitats que dona en aquest camp un recurs com endrets.cat.

En aquesta sisena edició, les Jornades es denominaren “Clàssics al carrer” i van agrupar un elevat nombre de participants de diverses universitats. Van iniciar-se amb una conferència de Ferran Garcia-Oliver sobre “Gandia i els clàssics” i nombroses comunicacions amb experiències educatives de tot tipus sobre el tractament dels clàssics literaris a l’ensenyament. El programa incloïa, a més de les sessions acadèmiques, una ruta urbana anomenada “Clàssics i Gandia”, que es va acabar al Palau Ducal, i una altra de més extensa guiada per l’escriptor Josep Piera anomenada “La Safor i els clàssics”, que va tenir com a fil conductor la família March i com a centres principals el monestir de St. Jeroni de Cotalba i el lloc de Beniarjó.