Estada de recerca a la Sorbonne Université

with No hi ha comentaris

Pere Quer, membre del grup TEXLICO ha fet una estada de recerca a la Sorbonne Université, a París. L’objectiu principal era consultar arxius i biblioteques parisenques per recollir informació que permetrà tancar algunes de les investigacions que el grup té en marxa.

Durant l’estada Quer ha impartit també un seminari al Màster Littératures de l’aire catalane pertanyent al programa d’Études Ibériques et Hispano Americaines d’aquella universitat. El seminari tractava sobre la capitalitat i les representacions literàries de la ciutat i es titulava A Barcelona. 170 años de odas. Representaciones poéticas de la ciudad.

L’estada la va cloure amb una Conferència a la seu del Centre d’Études Catalanes oberta al públic en general i als estudiants del Séminaire de l’École Doctorale IV Axe Études Catalanes sobre les transferències culturals entre França i Catalunya al tombant dels segles XIX al XX amb el títol La relació d’Albert Savine (1859-1927) amb la literatura catalana, en la qual es van presentar al públic parisenc les múltiples facetes a través de les quals aquest intel·lectual, escriptor, traductor i editor va donar a conèixer la literatura catalana a França.

L’estada va tenir lloc del 19 de març al 2 d’abril de 2019.