Xevi Pascuet explica la importància de la comunicació i el màrqueting a l’hora de iniciar un projecte professional

En Xevi és fisioterapeuta, monitor i triatleta i al 2020 va crear Xevi Pascuet Fisioteràpia. Aquest centre de fisioteràpia té dos factors diferenciadors: el primer és estar ubicat al Club Natació Vic – ETB de Vic, una consulta oberta a tothom, i el segon, és estar especialitzat en rehabilitació aquàtica.

Els alumnes del CFGS de Màrqueting i Publicitat, en el marc del mòdul 10 de relacions públiques i organització d’esdeveniments de màrqueting, van acabar el curs passat gaudint d’una conferència on Pascuet va detallar la seva trajectòria professional des de l’inici fins a la creació del centre. Amb una amplia formació acadèmica a partir d’un CFGS i després amb un grau universitari i cursos d’especialització, va explicar a l’alumnat tot el que li va caldre fer a nivell de comunicació i màrqueting per tal que el centre Xevi Pascuet Fisioteràpia fos una realitat professional amb moltes possibilitats de futur assegurades.

També va detallar el procediment que va seguir per obrir el centre de fisioteràpia; des de la creació del logotip, crear la web i les xarxes socials per donar-se a conèixer, com la roba corporativa i la imatge que el centre havia de transmetre al futur client/a.

Pascuet va reafirmar-se en la importància de les xarxes socials i del boca-orella a l’hora d’arrencar i consolidar un negoci. També va comentar que un canvi de consultor en comunicació el va portar a veure aquest àmbit des d’un punt de vista més estratègic i, per tant, més estructurat. A partir d’aquí va haver d’elaborar un document d’identitat corporativa del seu negoci, un content plan de xarxes socials, incorporació d’estratègies de premsa i d’esdeveniments. Per a tot això va crear una dinàmica participativa amb els alumnes per tal d’explorar opinions de joves que seran futurs experts en màrqueting i publicitat.

Els alumnes van gaudir de tenir a classe un professional proper a ells, els va posar en situació pròpia, ja que molts d’ells es trobaran en situacions semblants. Treballar casos reals a l’aula ajuda a l’alumnat a comprendre continguts i conceptes treballats al llarg del curs i poder aplicar-los a la realitat.

L’alumnat va trobar la sessió molt positiva i enriquidora, i en destaquem alguns comentaris:

• “Els seus inicis i totes les seves dificultats ens han apropat més a la realitat d’un emprenedor”.
  • “Ha hagut de pensar estratègies de màrqueting i comunicació i treballar la identitat corporativa de la seva marca”.
  • “Es un testimoni que reflexa la realitat de la dificultat del camí per aconseguir fer de la seva vocació un negoci”.
  • “Un exemple d’esforç i resiliència per complir l’objectiu de la teva vida”.

I des de Teknós estem convençuts que conferències com aquesta ajuden a la formació acadèmica i a la satisfacció personal, per seguir formant-se com a professionals de màrqueting i publicitat.

Agraïm a Xevi Pascuet la seva implicació i partició alhora d’impartir aquesta sessió.