Visitem els laboratoris de biociències per analitzar els riscs en els llocs de treball

En el marc de l’assignatura de Prevenció de Riscos Laborals, els estudiants de 1r curs dels CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius han realitzat una visita a alguns tallers i laboratoris de la UVic-UCC per tal de detectar els riscs existents en els diferents llocs de treball dels estudiants de biociències i enginyeries.

Al llarg de la sessió, els responsables d’aquests espais els han explicat les tasques que es realitzen a cada espai, els equips dels que disposen i els productes i materials que s’utilitzen. A partir d’aquesta informació, els alumnes han realitzat una avaluació de riscs laborals seguint el model Vicenç Marí consistent en una valoració basada en una taula cartesiana de doble entrada.

Aquesta és una de les competències que els alumnes han d’adquirir, poder reconèixer els riscs associats al lloc de treball, i ho fan no només en el seu sinó amb una mirada àmplia i per això fan visites en diferents espais.

Aquesta visita els ha servit per dur a la pràctica els coneixements teòrics assolits en les classes ajustant-se a les necessitats del dia a dia de les empreses.

Els alumnes han considerat la pràctica com a molt positiva, ja que els ha permès comprovar in situ el que han après a l’aula.