Aquest matí, aproximadament dues-centes persones del col·lectiu de professorat i personal de serveis de la UVic s’ha concentrat al pati central del Campus de Miramarges per manifestar el rebuig als fets extremadament greus que estan succeint darrerament al país i per donar suport a les institucions catalanes, així com a totes les entitats i associacions del territori davant la imminent celebració del referèndum del dia 1 d’octubre.

Després d’una lectura d’un manifest per part d’Àngel Torres, representant de la comunitat universitària al Patronat, els professors Joan Soler i Esther Fatsini han llegit un fragment de “Carta a una mestra”, dels alumnes de l’Escola de Barbiana (llibre editat per Eumo Editorial), en què es diu entre d’altres coses que “quan les lleis no són justes, cal lluitar per canviar-les”. El professor Llorenç Soldevila ha proposat la lectura en veu alta del poema “Aquesta remor que se sent” de Miquel Martí i Pol i ha entonat el “Cant dels segadors”. Una delegació dels estudiants, que avui s’han adherit massivament a la convocatòria de vaga, ha llegit també un manifest.

Els comptes intervinguts de la FUB

Per altra banda, aquesta setmana el director general de la FUB informava a tota la comunitat universitària que en el marc de les actuacions que el govern central està portant a terme en relació a les finances de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d’Hisenda havia intervingut els comptes de la Fundació, malgrat tenir personalitat jurídica pròpia. Prèviament a l’execució d’aquesta actuació, es va avançar l’abonament de les nòmines per tal de garantir-les. A dia d’avui, s’ha procedit a demanar al Ministeri Fiscal l’aixecament d’aquesta intervenció, al·legant que es tracta d’una fundació amb ingressos privats i amb una alta participació d’administració local. La intervenció també va afectar el bloqueig dels pagaments amb targeta de crèdit, alguns dels quals ja s’han pogut desbloquejar avui.