Avui entrevistem a tres alumnes de segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma: l’Ivan Ortega, en Marc Tusell i en Marc Genescà. Tots tres estan desenvolupant una aplicació per donar resposta a les necessitats d’informació i realitzar diferents tràmits amb ajuntaments, amb la qual participaran en un concurs d’Apps de la Fundació webs al Punt.cat.

Quin és el vostre projecte?

El nostre projecte consisteix a preparar una aplicació mòbil que permeti englobar la informació a l’usuari de diferents ajuntaments en una sola app. Per exemple, que l’app ens permeti descobrir els esdeveniments o les notícies d’un municipi determinat. Actualment, aquesta informació es troba en diferents portals web i és feixuc de consultar. Per això volem ajuntar-ho tot en una única app per facilitar la cerca d’informació a l’usuari.

Com va sorgir la idea d’aquest projecte?

Arran d’una conversa amb una companya de feina d’un de nosaltres, que ens va explicar que en el seu poble disposaven d’una aplicació que permetia enviar incidències a l’ajuntament a través de l’app adjuntant fotos (per exemple, d’elements de la calçada en mal estat). Arran d’això, nosaltres vam veure que alguns ajuntaments no disposaven de sistemes similars i alhora vam detectar el problema amb la cerca de notícies i esdeveniments.

Quines passes heu fet fins ara?

Vam iniciar el projecte realitzant una fase de benchmarking amb diferents entrevistes amb ajuntaments per conèixer quines informacions compartien amb la ciutadania i quines volien transmetre, o quines altres necessitats podien tenir com a consistoris municipals. A continuació, vam procedir realitzant enquestes a usuaris de diferents perfils d’edat per conèixer quines informacions estaven interessats a conèixer i veure les característiques que havia de tenir l’aplicació. Vam acabar aquesta primera fase estudiant les aplicacions existents en el mercat. Amb tot això, hem vist que cada municipi té criteris molt diferents a l’hora d’organitzar la informació, el web i la pròpia estructura i això ens complica el correcte desenvolupament i funcionament de l’app.

A partir d’aquí, vam iniciar la fase de disseny de l’aplicació des d’un punt de vista tècnic i ja hem començat a programar.

Quins són els objectius que us heu marcat?

Ara mateix el que volem és que l’aplicació pugui començar a funcionar correctament i que l’app s’ubiqui per geolocalització i així carregar la informació de la zona on estàs situat. També ens agradaria poder afegir a l’app mòduls que poguessin ser de pagament on poder incorporar altres informacions interessants més enllà de les que hem comentat, com poden ser temes d’allotjaments turístics, per exemple.

Quins són els reptes o dificultats que esteu tenint fins al moment?

La implementació de diferents mòduls està sent complicada i ens requereix temps que a vegades no tenim.

Quan teniu previst tenir-la enllestida?

Esperem que a finals de maig, coincidint amb l’entrega del projecte final del cicle formatiu.

Moltes gràcies, nois, per aquesta informació i molta sort en els propers mesos perquè assoliu el vostre repte. Segur que us en sortireu!