En el marc de l’assignatura d’incorporació al treball , els estudiants de 1r curs dels CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i Màrqueting i Publicitat van realitzar un taller d’orientació laboral focalitzat en diferents dinàmiques de grup com a eina en la selecció de personal que va servir als joves estudiants per treballar i reflexionar sobre la importància de les competències transversals.
Les competències transversals com el compromís, el treball en equip, la participació activa, l’orientació a resultats, la comunicació, la flexibilitat i adaptació o la responsabilitat, són claus en matèria d’ocupabilitat, i és necessari que els estudiants en tinguin consciència de cara a la serva propera incorporació al món laboral.
La sessió realitzada tant a Vic com a Granollers va anar a càrrec del servei de Carreres Professionals de la UVic-UCC i va constar d’una primera part més pràctica on els alumnes van portar a terme diferents dinàmiques, que es realitzen habitualment en processos de selecció, on havien de participar activament desenvolupant diferents rols, i una segona part més reflexiva o teòrica per analitzar el que havia succeït durant la sessió. Durant aquesta segona part es va poder aprofundir en el coneixement del concepte de competències tant tècniques com transversals. Van discutir sobre la importància d’ambdues i el motiu pel qual s’utilitzen les competències transversals com a eina de selecció de personal, i la importància d’evidenciar-les.
La sessió va finalitzar amb recomanacions dirigides als estudiants sobre certs aspectes i actituds a tenir en compte a l’hora de participar en processos de selecció de personal.
L’objectiu d’aquest taller, era posar a prova els joves en diferents situacions per comprovar aspectes més enllà de les capacitats tècniques de cada àmbit d’estudi i per fer palès la importància de competències bàsiques més enllà de les específiques, ja que sovint es contracta un perfil per la capacitat tècnica, però s’acomiada per la manca de competències transversals bàsiques.