Vols saber que fa un Tècnic Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma? T’ho expliquem amb el projecte final de cicle

El cicle formatiu culmina amb la presentació i defensa pública durant el mes de juny dels projectes finals de cada cicle, en els quals els alumnes poden mostrar els aprenentatges adquirits durant els dos anys del cicle aplicant-los a un cas pràctic que pot anar vinculat a la seva formació dual o a un projecte integrat realitzat en el centre i amb l’ajuda i mentoratge d’un tutor expert.

A continuació et fem un petit resum del que han fet els graduats de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma del passat curs 2020/21:

SuperApp – Daniel Atalaya, Arnau Forcada, Arnau Moreno

La idea d’aquests tres alumnes ha sigut desenvolupar una web de compra i venda on es podran registrar els usuaris, afegir els seus productes per vendre a la web i comprar-ne d’altres usuaris. Aquests usuaris tindran el seu carro de la compra on tindran els diversos productes que tinguin pensats comprar. Com a llenguatges de programació han utilitzat Java i Javascript, i de base de dades han fet servir MongoDB. I han escollit els següents frameworks: Cordova, React JS i Spring Boot, tots ells amb uns objectius molt concrets. I finalment han utilitzat un bon nombre de llibreries: JWT, Axios, Bootstrap, Lombok,

Jakarta i Glassfish, Material-Ui,ReactSlideOut i ReactRouterDom. També han cuidat molt l’estètica i disseny de la web, incloent un logo.

Cartaclisme, Joc de cartes programat en Unity  – Jaume Calle

En Jaume Calle ha desenvolupat un videojoc per a smartphones que ha anomenat “Cartaclisme”. Creat en Unity 2D, es tracta d’un joc que posa al jugador contra diversos enemics als que ha de derrotar utilitzant cartes que permeten atacar a l’enemic de diverses formes i així guanyar. L’objectiu principal del projecte és que el joc sigui funcional i jugable, amb una demo on es pugui provar el sistema de joc contra uns quants enemics amb estratègies diferents per mostrar el potencial que té el joc. A més, crear una base de joc que es pugui expandir amb facilitat afegint noves cartes, mecàniques i enemics de manera dinàmica.

Serveix-Tapp – Robert Oriola, Quim Puertas

Aquests dos alumnes han desenvolupat una aplicació per a dispositius Android per poder publicar i contractar serveis. L’aplicació vol oferir una manera més fàcil per poder contractar serveis, com per exemple de fusters, paleta, llauners, electricistes… També busca ajudar a les empreses i treballadors autònoms a promocionar els seus negocis. És una aplicació amb una aparença simple, intuïtiva i moderna, no han utilitzat cap mena de framework o llibreria. Han utilitzat l’entorn de desenvolupament Android Studio, el llenguatge Java i la base de dades Firebase amb molts dels seus components.

Compra setmanal – Marcos Pincay, Roger Valeri, Sergi Vilardebò

El Marcos, el Roger i el Sergi han fet pràctiques en modalitat dual a l’empresa Lasevaweb, la seva idea principal era fer una botiga online de roba. Van cercar diferents pàgines web del sector i van recopilar idees. Més endavant van saber que hi havia una eina (Prestashop) que automatitzava bastant tota la funció d’una botiga i parlant amb el cap de l’empresa on realitzen les pràctiques va sorgir l’idea de fer un mecanisme de compra setmanal online. L’aplicació que van presentar és una pàgina web centrada en compra setmanal de packs de productes gestionats en base de dades. Han utilitzat  l’IDE Visual Studio Code amb els següents llenguatges de programació: html, bootstrap (framework), javascript, php, laravel (framework), css, prestashop, MYSQL, entre altres.