El cicle formatiu culmina amb la presentació i defensa pública durant el mes de juny dels projectes finals de cada cicle, en els quals els alumnes poden mostrar els aprenentatges adquirits durant els dos anys del cicle aplicant-los a un cas pràctic que pot anar vinculat a la seva formació dual o a un projecte integrat realitzat en el centre i amb l’ajuda i mentoratge d’un tutor expert.

A continuació et fem un petit resum del que han fet els graduats d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius d’aquest curs 20/21:

 AlmasAquest treball de fi de grau consisteix en la realització, direcció i coordinació d’un curtmetratge d’animació 2D, passant per totes les fases necessàries per a la seva concepció: des de la preproducció, amb el desenvolupament de la idea, guió, disseny de personatges, concept art i storyboard, explicant detalladament tota la seva producció i posterior postproducció. També es farà referència a diferents influències, analitzant el paper de l’animació i els curtmetratges animats. Per això, es fa referència a les fases de preproducció, producció i postproducció, analitzant tot el desenvolupament i l’après amb ell.

La història del curtmetratge és senzilla i dura: una parella que comparteix la seva passió per la dansa, es coneixen en una acadèmia de ball i al cap de poc temps es converteixen en parella de ball i de vida fins que ella mor de manera sobtada, les reaccions del protagonista després d’aquesta mort i la decisió final que pren.

 

 IGNIS Llibre d’estil d’una sèrie d’animacióEl projecte consisteix en la creació d’un llibre d’estil basat en una sèrie d’animació 2D “Ignis”. El llibre d’estil recull els diferents processos tan artístics com tècnics amb molt més detall que permet a l’usuari final poder gaudir dels processos que van ser realitzats fins a aconseguir l’obra final. En el llibre d’estil recull amb gran delicadesa tota classe de detall del character design (creació de personatges) des del turnaround, diferents facials al resultat final. També inclou diferents backgrounds (fons), paletes de color utilitzades o la creació de diferents assets totalment necessaris per donar informació a la il·lustració final.

La idea principal del projecte és poder crear aquesta peça de llibre d’estil i tot el que comporta poder-lo crear. Poder treballar en una idea pròpia i poder arribar a plasmar de forma visual la idea de poder crear una història que podria ser utilitzada posteriorment per crear una sèrie d’animació 2D. D’aquesta manera poder explorar el camí que comporta donar vida a un personatge i tot el seu món que l’envolta.

 

Awake: Fear the knowledge (“A:FK”)

L’objectiu principal d’aquest projecte ha sigut la creació d’una demo completa amb totes les mecàniques funcionals del videojoc BloodThirsty, junt amb una cinemàtica que expliqui al jugador el context abans i després de la demo. Junt amb aquest objectiu principal ve la d’aprendre a fer funcionar programari nou com Unreal de manera efectiva i profitosa per al projecte, ampliant així les habilitats dels integrants.

Els alumnes han tingut l’objectiu de crear un lore d’un món on hi ha gent amb superpoders i desenvolupar aquest univers veient les diferències entre aquesta ficció i la vida real. Amb un antagonista que representa uns valors de mentida però no per ser falsos estan realment equivocats, mentre el nostre protagonista no és més que una persona que estima la seva feina i se la pren quasi com un entreteniment després de molts d’anys amb la mentalitat equivocada.

Un  dels altres punts principals és la creació d’un estil gràfic reconeixible i harmònic en tot el projecte, amb estil low-poly amb referències anime/cartoon que jugui amb els diferents tipus de colors càlids i freds, amb una banda sonora única.

 

 LAB RAGE: Desenvolupament d’un joc Pixel art

El projecte pretén desenvolupar un videojoc arcade. Es tracta d’un joc 2D, amb estètica Pixel art i ambientat en un camp de concentració nazi durant la Segona Guerra Mundial. El jugador controlarà al protagonista: una rata que ha estat víctima dels horribles experiments realitzats per Josef Mengele al camp de concentració. Aquests experiments despertaran en el personatge la voluntat de venjar-se i destruir el laboratori del malvat professor. Haurà de moure’s per un mapa estructurat en nivells i sales derrotant als enemics que es trobi al seu pas.

A part del disseny i desenvolupament del videojoc, posteriorment es va realitzar una demo jugable on el jugador experimenta l’estil de joc de forma completa. Podrà jugar diferents nivells i enfrontar-se a gran varietat d’enemics. També es produirà una cinemàtica introductòria que posi en context al jugador. A part, s’ha desenvolupat tant el menú principal, com els crèdits i altres UIs.

Per a la producció, tant de la demo com de la cinemàtica, s’han desenvolupat tots els processos necessaris per a la creació d’un videojoc des de zero. Entre d’altres, s’han fet tasques com: el concept art de l’entorn, els elements interactius i els personatges, l’animació d’aquests, etc. També es realitza tota la part de programació, incloent-hi mobilitat, mecàniques, interaccions i altres feines. Per a la cinemàtica s’escriu un guió tècnic, es fa una Storyboard i, finalment, es realitza l’animació i muntatge d’aquesta.

 

Clutch burners (demo d’un videojoc de curses de vehicles)

Clutch Burners és una demo d’un videojoc de curses de vehicles esportius per a ordinadors. Està ambientat en l’època actual, competir per arribar a ser el més ràpid i guanyar als oponents és la base del joc. Al ser una demo es disposa d’un circuit i d’un sol vehicle a triar, més que suficients per tal de fer un tastet de les competències del videojoc. Es pot triar el número de voltes lliurement, i fins a un màxim de tres oponents competint amb l’usuari alhora.

El circuit està ubicat a una illa d’uns trenta quilòmetres quadrats aproximadament. El seu recorregut és d’uns dos quilòmetres amb pocs canvis de rasant i revolts bastant senzills. La carretera està envoltada de tanques de fusta que envolten tota la llargada del circuit per tal de que els vehicles no caiguin al mar, o també, per evitar que es retalli camí. La vegetació no es abundant, pocs arbres i plantes de dos tipus diferents. Les parts més altes de l’illa són de roca, d’un color gris clar. Distingirem un petit poblat d’una desena de cases rurals de l’edat mitjana. La volta més ràpida dels creadors ha sigut d’un minut i sis segons. Amb aquesta dada, podem calcular que la durada de la concepció del projecte pot durar uns tres minuts de mitja, però estem convençuts de que qui jugui, ho farà més d’una vegada. El cotxe del jugador és un BMW model M2 de l’any 2016. Els cotxes dels oponents són repliques de Porsche i Lamborghini.