Durant els darrers dies de juny, els alumnes de segon curs dels Cicles Formatius en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i en Animacions 3D, Jocs i entorns interactius van presentar els projectes finals de cicle.

El projecte final resumeix la suma d’aprenentatges que l’alumne fa al llarg dels dos anys que dura la seva formació al centre i es treballa a partir d’una idea que sorgeix del propi estudiant i que ha de permetre demostrar els coneixements adquirits en programació, modelat, animació, etc…

Cada projecte és avaluat per un tribunal format per tres membres, d’entre els quals s’hi troben docents de Teknós i altres persones externes, que valoren i posen a prova els coneixements adquirits pels estudiants. Aquest any, els docents que han integrat els tribunals han estat la Dolors Anton, l’Elisabet Fonts, en Jordi Solà, la Rosa Marín, l’Elf Pla i en Joan Vancells.

Els treballs presentats han estat diversos i a continuació en detallem alguns:

Marc Tusell, Ivan Ortega i Marc Genescà. Estudiants de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma.
Projecte “Ajuntaments units: aplicació col·laborativa municipal”

Projecte Ajuntaments Units

Aquest grup d’estudiants ha desenvolupat una aplicació mòbil amb l’objectiu de reunir tota la informació relativa a esdeveniments, actes, notícies, etc; tot i que també està enfocada a la tramitació de procediments administratius dels diferents municipis d’Osona. L’app funciona per geolocalització i els joves volen seguir-hi treballant per incorporar-hi més comarques i serveis. Vols descarregar-la? Aquí 

Martí J. Valle i Dídac Casanovas. Estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte “AR Virtual Manual”

Projecte Art Virtual Manual

En aquest cas, els estudiants han aprofitat la seva experiència i els projectes desenvolupats al llarg de la seva formació dual a l’empresa Seidor Labs per desenvolupar una aplicació de Realitat Augmentada destinada a ajudar a tècnics en processos de reparació de rentadores. A partir d’un codi QR, l’app permet veure en 3D l’interior d’una rentadora i els passos a seguir per reparar-la, desmuntar-la o canviar peces.

Gerard Grifell i Joaquim Cuesta. Estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte “Ruta Juràssica”

Projecte Ruta Juràssica

Aquests alumnes, amants del modelat i de la pel·lícula Jurassic Park, van crear un escenari juràssic en 3D on moure’s lliurement i observar els dinosaures en el seu hàbitat natural. El projecte es visualitzava a través d’ulleres 3D VR, però si vols conèixer una part del seu projecte et deixem uns vídeos sobre els seus dinosaures Raptor i Triceratops, així com d’una part del parc.

Miquel Costa. Estudiant d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte
Maquetació, disseny i programació d’una pàgina web

Projecte Maquetació, disseny i programació duna pàgina web

El Miquel proposava una pàgina web minimalista, dinàmica i visual amb generació d’imatges d’estil low poly.

Genís Camprubí. Estudiant d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte
Ruta Virtual

Projecte Ruta Virtual

En aquest cas,  l’alumne ha creat un laboratori virtual modelat en 3D on es mostren diferents treballs del cicle que ha estudiat. L’estudiant ha treballat aspectes de programació, modelat i animació, i en funció de la tipologia de treball a presentar ha dissenyat diferents formats de visualitzacions, quadres digitals, vídeos, animacions…

Si tens disponible el programari Unity al teu PC, ho podràs veure en aquest enllaç.

Miriam Abellà, Isaac Garcia, Anna Canivell i Carlos Jové. Estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte
“Dinsey Castle”

Projecte Dinsey Castle

Ells tenien l’objectiu de dissenyar el primer nivell d’un videojoc multiplataforma, però han estat treballant en la història, els personatges i l’apartat de programació.

Enric Palà i Arnau Jové. Estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte
“Lonely Colours”

Projecte Lonely Colours

Els joves han orientat el seu treball a la realització d’un curt animat en 3D del qual van preparar un storyboard, tot el desenvolupament de concept art, la creació de personatges i escenaris, guió, pintat d’UVs, partícules, renders i muntatge final. Podeu veure part del seu treball aquí

Judit Ruiz i Neus Villalobos. Estudiants d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.
Projecte
“The sun’s child”

Projecte The sun child

Aquestes noies han portat a terme un curt animat mitjançant la tècnica de la rotoscòpia. A més, elles van comptar amb l’ajuda d’un estudiant de Batxillerat que va estar practicant aquesta mateixa tècnica per al seu projecte final de recerca. Junts van compartir moltes estones desenvolupant els centenars d’imatges per al curt.

Podeu veure part del seu treball aquí