La màquina de vapor va canviar la societat al segle XVIII. Avui, els robots, la connectivitat i l’anomenada quarta revolució industrial estan canviant el nostre dia a dia a gran velocitat. Aquesta revolució ve impulsada per diferents tecnologies que arriben a la majoria d’edat.

Es tracta de la robòtica, la nanotecnologia, la realitat virtual, la impressió 3D, l’internet de les coses (IOT) o la biologia avançada, que en la mesura que evolucionen impacten fortament en la societat, en com ens comuniquem, com comprem, com vivim i sobrevivim a malalties, en quins llocs de treball ocupem, en la realitat dels joves… I aquests joves –l’anomenada generació Z–, que han nascut ja encetat el nou mil·lenni, persones impacients que busquen resultats immediats i per als quals Internet sempre ha estat aquí, com afrontaran el canvi? La veritat és que molts d’ells, tot i ser nadius digitals, no manegen les eines i els aplicatius tecnològics amb la facilitat que seria d’esperar, però tots es trobaran amb un entorn laboral i professional on aquestes competències els seran imprescindibles.

I just en l’àmbit professional és on recentment més canvis estem percebent. Estudis recents indiquen que les professions tecnològiques i les professions digitals són una bona aposta de futur donada la demanda exponencial creixent dels últims temps.

Aquests estudis detecten que aquest any 2017 ja estan apareixent nous perfils professionals vinculats a aquestes noves tecnologies; perfils definits com les figures de desenvolupador/a d’apps, dissenyador/a d’interfícies i experiències d’usuari, modelador/a i animador/a 3D, desenvolupador/a web, expert/a en e-commerce, big data o responsable de contingut digital. Totes elles són professions de futur per a les quals hem de preparar i formar els joves d’avui perquè esdevinguin professionals de primer nivell de demà.

Infoma’t a:
https://info.uvic.cat/cp/