Teclat_Professionals_Futur_TIC

Les professions més sol·licitades aquest any seran les relacionades amb el Big Data. Analistes, programadors, data managers, arquitectes tecnològics i consultors, entre els perfiles més buscats, alhora que emergeix una nova figura professional: el director de Business Intelligence i Big Data.

El mercat laboral està experimentant canvis constants i els llocs de treball més sol·licitats en l’actualitat estan relacionats amb el desenvolupament d’aplicacions multiplataforma i el Cloud Computing. Els professionals que compleixin amb aquests perfils estaran situats en els anomenats “jaciments laborals” amb un major creixement i desenvolupament en l’actualitat segons les últimes dades del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC).

L’adopció del Big Data per part de les empreses és una necessitat cada cop més palesa, i la seva posada en marxa necessita de professionals amb coneixements a escala de sistemes, tecnologies i metodologies, que permetin el tractament a gran velocitat d’una gran quantitat de dades i fonts, de manera molt flexible. Analistes de dades, programadors, arquitectes tecnològics, data managers i consultors són els perfils que més es sol·liciten, seguits de product managers, i analistes en projectes d’I+D.

En aquest escenari, la Madrid Business Intelligence Technology School (MBIT School), ha elaborat un informe en el qual assenyala que ha començat a emergir la figura del director de Business Intelligence i Big Data. Aquest nou perfil professional ha de tenir coneixements d’alta direcció i de tecnologia que li han de permetre entendre i prendre decisions, tant en la part de negoci com en la relacionada amb les necessitats de l’àrea TIC, para liderar projectes d’anàlisi de dades. Per la MBIT School, existeixen una sèrie de fites imprescindibles que ha de cobrir una idònia formació en Big Data. La formació d’aquests nous professionals ha de facilitar el contacte amb entorns de treball reals que els permetin participar en projectes que ja estiguin en marxa. Alhora, els professors han de tenir experiència en l’àmbit acadèmic i empresarial per poder transmetre els seus coneixements teòric i pràctics a l’alumnat.