Els estudiants visiten el Girbau Lab per resoldre un repte aplicant la metodologia Lean Startup

Posem els estudiants a prova amb el Repte Empresa

En el marc de l’assignatura d’Empresa i Iniciativa Emprenedora, els estudiants de 2n curs dels CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius han realitzat una visita a les instal·lacions de l’empresa Girbau, SA per tal de conèixer el repte empresarial que, juntament amb altres estudiants de Cicles Formatius de la Comarca d’Osona, hauran de desenvolupar. El Repte Empresa, que és així com es denomina l’activitat, pretén despertar actituds, aptituds i coneixements dels joves de la comarca d’Osona com a futurs emprenedors i emprenedores.

El repte empresa és un programa pedagògic i d’aprenentatge dirigit, on els equips que hi participen han de donar resposta, mitjançant la metodologia Lean Startup, basada en els principis de l’emprenedoria i la innovació, a un repte plantejat en aquest cas per l’empresa Girbau.

Així, durant la visita al Girbau Lab es va plantejar als alumnes el repte de com dissenyar un servei per a joves com ells, que properament no viuran a casa i hauran de gestionar ells mateixos el tema de la roba (rentar, assecar, planxar i plegar).

En el transcurs de la visita, els estudiants van poder resoldre dubtes sobre el repte plantejat i van aprofitar per conèixer el show room de Girbau, i observar el funcionament d’algunes de les màquines que Girbau dissenya i fabrica a les seves instal·lacions. Bàsicament rentadores industrials, assecadores, plegadores automàtiques de roba, sistemes de planxat, entre d’altres. També van poder veure les màquines que estan fent servir les bugaderies d’ús públic, amb sistemes de pagament diversos i gestió telemàtica d’avaries. Així com, els centres de treball que fan servir les bugaderies industrials per eliminar taques o planxar peces de roba amb forma.

L’objectiu ara dels estudiants és pensar una idea innovadora i desenvolupar-la amb totes les seves fases de creació d’una possible startup. Els joves emprenedors hauran de desenvolupar un producte o un servei que doni resposta al repte plantejat analitzant oportunitats, fent hipòtesis, observant el mercat i fent propostes de valor per la idea dissenyada, i finalment descriure el model de negoci i la seva viabilitat i desenvolupar un prototip. Al final acabaran el projecte amb un elevator pitch per defensar la seva proposta.

Les millors propostes seran enviades al concurs d’emprenedoria i podran optar als Premis Educaempren Osona.

Agraïm a l’empresa Girbau, SA el seu temps i dedicació en aquesta visita, així com a Creacció l’organització d’aquesta experiència.