Moltes_Dades_Pocs_Professionals

Durant aquest 2015 es preveu que en el sector de les noves tecnologies més de 700.000 llocs de treball possibles no es podran cobrir per manca de persones degudament preparades.

Certament existeixen enginyers i matemàtics, però la distància entre la formació rebuda i el que cerquen les empreses és important. Un dels perfils més difícils de trobar per a les empreses és el d’expert en Big Data Analytics, és a dir, algú capaç de processar i analitzar milions de dades presents a Internet.

El concepte de Big Data fa referència a les dades que cadascú de nosaltres generem a Internet, per exemple cada correu electrònic, cada cerca, cada consulta a una pàgina web, comporta milions i milions de dades impossibles de processar de forma convencional, però que un cop ordenades les dades poden ser de gran interès per a les empreses i les institucions, perquè ofereixen pautes de comportament de cadascú de nosaltres.

A diferència dels països anglosaxons, aquí no hi ha la tradició d’unir la formació quantitativa amb la de la gestió empresarial, fet que provoca que els nostres matemàtics i enginyers a pesar d’una excel·lent formació i coneixements, no disposen de la suficient especialització per aplicar els seus coneixements per a la gestió que l’entorn empresarial requereix.

Així es planteja un repte a les universitats i escoles que hauran de formar aquests nous perfils de professionals adaptats a les noves necessitats del mercat.

Font: La Vanguardia digital 27/02/2015