Marta Ruiz és Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la UVic-UCC i Postgraduada en Estratègia i Creativitat Interactiva, per la UAB.

Ha treballat per a diverses agències de publicitat gestionant grans comptes en l’àmbit de la creativitat i la planificació estratègica.
Actualment, treballa com a freelance a Communy i imparteix diverses assignatures en el marc del Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat en matèria d’atenció al client, treball de camp i investigació comercial.

Avui l’entrevistem per conèixer la seva experiència i punt de vista com a tutora d’alguns dels projectes finals de cicle:

Quins objectius es pretenen assolir amb l’assignatura de projectes?

Bàsicament, es pretén que els alumnes siguin capaços de desenvolupar un projecte de màrqueting i/o comunicació des del seu inici fins a la realització efectiva. És un treball que sovint s’elabora en grup per crear sinergies i fomentar el treball en equip, tot i que també hi ha estudiants que en trobar-se en formació professional dual, el realitzen de forma individual vinculant-lo a l’empresa on s’estan formant.
En qualsevol cas, l’objectiu final és apropar els alumnes a la realitat laboral.

Quines propostes han presentat els alumnes d’aquest curs?

Vam demanar als estudiants que presentessin propostes orientades, principalment, al màrqueting digital atès que engloba tècniques i estratègies molt presents en l’actualitat. Així doncs, ens han proposat projectes tan diversos com una campanya digital de llançament d’un servei d’enllaços nupcials per a una casa rural; la creació d’una pàgina web de e-sports; o la construcció de marca personal digital per consolidar-se com a influencer; entre d’altres.

Creus que aquests projectes són aplicables al món laboral? O millor dit, creus que els poden ajudar en la seva projecció laboral?

Per descomptat! Treballar sobre casos reals és una gran motivació per als estudiants. Per tant, creem projectes vinculats a propostes reals i que són aplicables al món laboral.

Els projectes desenvolupats són viables en el terreny laboral i han d’encaixar amb la realitat que l’estudiant trobarà en el món professional. Procurem desenvolupar competències que actualment estan molt valorades en el mercat laboral i apostem per treballar amb eines totalment actualitzades.

Com treballes amb els teus estudiants per tal que facin un bon projecte final?

Per una banda, treballem els aspectes clau que ha de contemplar el projecte final: estructura formal, antecedents, objectius, investigació de mercat, públic objectiu, etc.

I a través de les tutories personalitzades ens reunim setmanalment per orientar, ajudar i ensenyar tot el necessari per a un bon desenvolupament del treball.

Quins consells donaries als alumnes per encarar amb èxit el projecte final?

Per a mi són molt importants la planificació i la comunicació.

Per una banda, la planificació és vital per tal que l’estudiant tingui clara l’estructura del projecte i treballi amb terminis per evitar sorpreses al final. Amb aquest objectiu, establim un cronograma de tasques amb cada grup i això facilita que assumeixin responsabilitats.

Per altra banda, tenim la comunicació, la qual és especialment important quan fan el treball en grup pèrquè cal que desenvolupin habilitats com la gestió de conflictes, la comunicació assertiva, etc.

I finalment, també els voldria transmetre que no estan sols, que tenen a tot un equip implicat en el seu projecte. Molts ànims i força per encarar aquesta darrera etapa del CFGS!