L’art d’emprendre el teu negoci

L’alumnat de segon curs dels CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius i en el marc de l’assignatura d’Empresa i Iniciativa Emprenedora, van tenir l’oportunitat de rebre el passat dilluns 22 de març el taller organitzat per EFEC adults orientat a encetar la part més pràctica de l’assignatura.

Amb aquest taller, els alumnes van rebre una formació molt rellevant de cara al projecte que encaren actualment on van poder conèixer quines són les preguntes claus que cal  plantejar-se en tot inici emprenedor:

• Quina necessitat cobreixo?
  • A qui va dirigit el meu producte o servei?
  • Com distribuiré el meu producte?
  • Com captaré i em relacionaré amb els meus clients?
  • Com em diferenciaré de la competència?
  • Com vendré el meu producte/servei?
  • Amb quins col·laboradors/empleats treballaré?
  • Com obtindré els ingressos?
  • Quins costos tindré?

El taller presenta i treballa tota la informació a partir d’un cas fictici en el que es planteja la idea d’un negoci. En aquest cas, en relació a cotxes elèctrics. Aleshores com si d’una cascada es tractés es van analitzant, en forma de diferents activitats, aspectes com:

• La idea de negoci i com entendre el model de negoci on, entre d’altres, es treballa sobretot des de la vessant que ens dona el model Canvas, el qual ens obliga a reflexionar i identificar tots aquells elements claus que envolten la idea/el negoci. Per exemple, segment de clients, proposta de valors, socis, activitats i recursos clau o bé també quina estructura de costos es tindran conjuntament amb les fonts d’ingressos del negoci.
  • Com fer un pla de viabilitat. Es demana poder identificar diferents tipologies de costos, així com poder estipular quin serà el marge brut per, finalment, calcular quin punt d’equilibri tindrà aquest negoci i poder prendre decisions gràcies a les conclusions extretes d’aquest anàlisis.
  • Viabilitat. Finalment, el taller planteja la casuística que tal com està pensat fins ara aquest cas fictici, aquesta idea de negoci, no és viable. Per tant, hem de ser conscients i capaços de saber com pivotar el nostre model de negoci per tal d’intentar que aquest acabi sent viable. Aquí és on treballa principalment amb l’eina DAFO, la qual és molt útil per identificar totes aquelles debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats del model de negoci i ajuda a prendre decisions per veure quins aspectes es poden modificar i reconduir el model de negoci cap a un que acabi sent viable al fer-ne, de nou, un pla de viabilitat.

Agraïm molt al Sr. Ramon Esmarats i EFEC Adults el seu temps i dedicació en aquest taller.