En Jaume Sala és enginyer informàtic de professió i docent del Campus Professional de la UVic-UCC des dels seus inicis, al centre Teknós de Vic. Actualment, treballa per a una empresa de telecomunicacions de la Comarca d’Osona, on desenvolupa tot tipus de programari, ja siguin eines internes, aplicacions web o de mòbil.

Enguany també és el tutor del grup d’estudiants que s’ha presentat al Concurs Webs al punt.cat, al que vam entrevistar fa uns dies en aquest mateix blog i que està integrat per Ferran Capdevila, en Pol Vilarrasa i l’Arnau Martínez.

Quines matèries imparteixes a Teknós?

Sóc docent en el marc del Cicle Formatiu en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM). Concretament, imparteixo l’assignatura “Llenguatges de marques i sistemes de gestió d’informació”, amb la qual els estudiants descobreixen els fonaments de les tecnologies que s’utilitzen a Internet.

Parlem d’on va sorgir el llenguatge XML i HTML com a sistemes per emmagatzemar i transmetre informació a Internet. També tractem les diferents tècniques que s’han utilitzat per estilitzar aquestes dades, ja sigui amb fulls d’estil CSS o preprocessadors SCSS/LESS. Seguidament, entrem en el món de la programació amb el JavaScript per tal de veure com interactuar amb les dades i entendre les comunicacions HTTP entre client i servidor.

Finalment, en l’última etapa del curs, aprenem a programar amb PHP. Així veiem la forma en què una aplicació pot “parlar” amb una base de dades i com aquestes s’envien des d’un servidor a un client.

L’objectiu és que els estudiants tinguin una visió global de tot el cicle d’una aplicació web.

Què t’agrada més de treballar com a docent a Teknós?

Crec que està molt bé poder transmetre els coneixements que has adquirit com a professional a la gent jove que es vol dedicar a aquest sector.

Quan jo vaig començar a programar no hi havia massa recursos, només algun llibre de programació. Fins i tot era difícil trobar cursos de programació.

Com veus als joves que estan participant en el concurs de la Fundació “Webs al punt.cat”?

Amb ganes! Posen molt d’interès!
Tot i que el repte era difícil i tenien pocs coneixements quan van començar, darrerament estan progressant molt ràpid i em van fent moltes preguntes, la qual cosa és positiva!

Què creus que té de bo la web que estan construint?

És interessant perquè volen fer un “catàleg” de rocòdroms de Catalunya. Cada rocòdrom tindrà la seva fitxa i, a part, els podràs buscar per província o en un mapa.
Està bé ja que aquests tipus de projectes toquen molts conceptes de diferents matèries que estan cursant en el cicle: han de crear una interfície d’usuari, organitzar la informació, enllaçar el client i el servidor, fer peticions a una base de dades, gestionar el seu hosting, etc.

De quina manera consideres que els ha ajudat el fet de participar en el concurs?

Aquest concurs els pot donar una idea sobre la realitat del món laboral. El concurs no deixa de ser un projecte on el client és Webs al punt.cat. Aquest client els hi demana fer una aplicació amb uns requeriments, en uns terminis concrets, i ells s’han d’organitzar com a equip per assolir aquests objectius.

A veure si ho aconsegueixen i guanyen!