El passat dijous, 30 de novembre, els estudiants de primer curs del cicle en Màrqueting i Publicitat van participar en el marc de la segona edició de l’iFest, que sota el lema “Mai ets massa jove per somiar en gran” es presenta com la festa de la innovació, la ciència i la tecnologia. L’iFest 2017 pretén conscienciar els i les joves estudiants que les seves idees poden ser més sofisticades amb l’objectiu de sacsejar-los i impulsar-los a que intentin desenvolupar-les.

La jornada comptava amb diverses activitats, entre les quals destacava l’espai de ponències motivacionals Meet Inspiration, on l’alumnat va poder conèixer l’experiència de diferents persones emprenedores i rebre alguns consells inspiradors per afrontar amb èxit el seu futur professional.

L’iFest també oferia el Virtual Discovery, una experiència gamificada i de realitat augmentada que donava a conèixer les últimes tendències en ciència i tecnologia de la mà d’empreses i emprenedors/es catalans/es.

A la tarda, els i les estudiants van participar del Dream BIG Challenge, un taller disruptiu dirigit per Xavier Verdaguer, d’Imagine (Silicon Valley), en què havien de competir per assolir un repte que prèviament havien escollit.

El grup va haver de resoldre el repte de salut proposat per l’empresa farmacèutica Uriach i ho va fer mitjançant dos equips anomenats “Comecocos” i “Comecocos 2.0”. Un equip proposà una solució per apropar les farmàcies a la joventut, i l’altre un dispositiu per garantir la salut de la gent gran.

Per tal de resoldre els reptes, els equips utilitzaven la metodologia Lombard, creada per l’Imagine Creativity Center, de Silicon Valley, amb la finalitat de trobar solucions innovadores a problemes plantejats.

El mètode constava de quatre fases:

• Fase 1. Inspiració, usuari, context i reformulació del repte.
  • Fase 2. Generació d’idees (divergència + convergència).
  • Fase 3. Prototipatge (validació d’idees + construcció de prototips).
  • Fase 4. Comunicació (preparació de la presentació).

En finalitzar el taller, els equips van competir fins a trobar la solució guanyadora.

L’iFest 2017 era organitzat per Catalunya Emprèn, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, amb el suport del Fons Social Europeu i la col·laboració de Xarxa Emprèn.