Aquesta setmana, els estudiants de primer curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat han presentat a l’aula un treball d’investigació comercial per analitzar la idoneïtat d’obrir una franquícia de la cadena internacional Starbucks a Granollers o bé, si seria més apropiada l’obertura d’una cafeteria de proximitat.

L’objectiu de l’activitat era treballar els fonaments de la fase exploratòria de la investigació comercial, orientada a l’obtenció d’informació preliminar útil per identificar problemes i possibles solucions abans de definir una estratègia de màrqueting.

Per portar a teme l’exercici, els alumnes van haver de cercar informació de qualitat a partir d’estudis de mercat del sector del cafè a l’Estat Espanyol, Catalunya i Granollers; analitzar-la i complementar-la amb dades extretes de fonts secundàries, com publicacions de productores i altres empreses del sector.

Una vegada processada la informació obtinguda, la classe es va dividir en tres grups amb l’objectiu d’exposar i debatre els resultats de la investigació: el primer tenia l’encàrrec de defensar l’obertura de la franquícia; el segon havia d’argumentar la inviabilitat del projecte; i el tercer advocava per una cafeteria de proximitat com a millor alternativa.

Cal destacar que els estudiants van realitzar i defensar el treball en anglès. Aquest plantejament obeïa a la voluntat de potenciar l’ús d’aquest idioma a l’aula, millorar el domini d’una tercera llengua i vincular diferents unitats formatives entre si. En aquest sentit, més enllà dels fonaments de la investigació comercial, els estudiants també van poder treballar les seves competències lingüístiques, l’expressió oral, així com els elements discursius i de debat en llengua anglesa.

Aprofitem l’avinentesa per felicitar als estudiants pel bon nivell dels treballas presentats, i a les docents per impulsar aquesta experiència tan enriquidora.

A continuació us deixem unes imatges dels tres grups de classe que han participat d’aquesta activitat: