El divendres passat, un grup d’estudiants del cicle formatiu de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, del centre Teknós de Vic, van visitar la segona edició de la fira Barcelona Games World (BGW). La fira, organitzada per l’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI), ha acollit un total de 210 empreses que presentaven 130 títols i ha enregistrat més de 135.000 visites.

Els alumnes van participar en el marc de les conferències educatives relacionades amb l’ocupació en el sector de videojocs i com fer-se camí en aquest entorn, però també van poder conèixer les principals novetats i les empreses participants.

A través de les diverses xerrades programades, els estudiants van conèixer de més a prop els e-sports i els paral·lelismes que existeixen entre un professional d’aquesta disciplina i un influencer o youtuber, però també van ser testimonis de la trajectòria d’alguns developers com la de Thomas William Sart. Sart, al llarg de la seva conferència, va recomanar a tots els joves interessats a dedicar-se al món del gaming i del videojoc que lluitin per assolir els seus objectius, que cal formar-se i aprendre, i que malgrat no sigui un camí fàcil és molt reconfortant quan ho aconsegueixen. També va posar en valor la importància del treball en xarxa com a clau per al desenvolupament d’una carrera professional exitosa.

La principal fira de la indústria dels videojocs a Espanya comptava amb la presència de les principals marques del país com Activision-Blizzard, Badland Games, Bandai Namco Entertainment, Electronic Arts, Game, Koch Media, Lliga de Videojocs Professional (LVP), Nintendo Ibèrica, Sony Interactive Entertainment, 2K, Ubisoft, Wargaming i Warner Bros Interactive Entertainment.

Des de l’organització es destaca la fortalesa de la fira i la capacitat de creixement del sector, a més del fet que l’esdeveniment reuneix tant a professionals com a aficionats. Això fa possible que la fira esdevingui una festa on els visitants poden gaudir dels millors jocs, i alhora una gran plataforma on els professionals poden impulsar nous projectes i establir aliances estratègiques. Tot plegat consolida la BGW com a una gran plataforma d’internacionalització de la indústria i de promoció del talent nacional.

Una altra de les activitats destacades a la fira era la Game Jam, una competició de creació de videojocs per a universitaris que, dividits en grups de 3 a 5 persones, havien de crear un joc en 30 hores.